13/03/2010

Vår i Sthlm?

Hela veckan har flera av mina vänner och svenska bloggar jag läst pratat om att det är vår i Stockholm. Yes tänkte jag och lämnade min tjocka vinterjacka i London....

När jag igår var på väg att landa i stan ropade piloten ut att det snöat i Sthlm under morgonen och genom rutan kunde jag se gnistrande vit snö. Jag hade sett framför mig snöfria gator och små blommor i rabatterna men icke. Gatorna är täckta av is. Dock skiner solen som aldrig förr och dagtid är det ganska fint men det är fortfarande så kallt att man helst bara vill krypa upp i soffan och inte lämna lägenheten.

Igår skickade en kompis i Bologna bilder från Italien där det snöat som sjutton. Suck! När ska våren komma?

Nu ska jag i alla fall ut i solen. Ska köra över saker till min lilla lägenhet som numer är en ända stor garderob för alla mina saker som inte får följa med till Italien. Sen ska jag träffa Cicci och senare Anna. Vad som händer ikväll är fortfarande oklart men oavsett är det kul att vara i Stockholm, trots att istiden här fortsätter.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...