09/03/2010

Pappagone

I snart ett år har min turkiska kollega Erkan tjatat om en Italiensk restaurang i Finsbury Park. Jag och min Italienska kollega Filippo har väl inte tagit honom på allt för mycket allvar, vad kan turkar om Italiensk mat liksom ;) Hur som helst, eftersom jag ska sluta bestamde vi oss för att gå ut och äta ihop en sista gång och vi lyckades bli övertalade att gå till den Italienska restaurangen i Finsbury Park; Pappagone.

Det var smått krånligt att ta sig dit. Först tåg från jobbet in till stan, sedan två olika tunnelbanelinjer och därefter 10 minuters promenad i de trevliga finsbury park-kvarteren. Hur som helst visade sig restaurangen vara långt över mina förväntningar; enbart italiensk personal som var både roliga, trevliga och hjälpsamma. Vi delade på några förätter vilka var väldigt goda och sedan åt vi alla pizza, vilka var toppen! Så, för den som orkar ta sig till Finsbury Park skulle jag faktiskt rekommendera Pappagone!

Mina kollegor Erkan, Dario och Filippo

Annah och jag




xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...