03/03/2010

Packa packa packa

Igår måste varit årets finaste dag. Solen sken som aldrig förr och alla slängde sig ut för att ta del av den. Alla utom jag. Jag var hemma hela dagen och packade mina tre flyttkartonger som idag ska skippas till Italien. Det var ett projekt som jag trodde skulle ta ett par timmar men slutade med att jag idag, nu på morgonen, blev klar. I kartongerna ville jag fa med sangklader, duntacke, kuddar och handdukar - så jag inte ska behöva köpa nytt det första jag gör. Men eftersom jag samtidigt packade sakerna som jag ska ta hem till Sverige och insåg att väskorna redan var knökfulla började jag slänga ner lite av varje som jag inte vill slänga. Dock är problemet att om de här kartongerna på väg ner till Italien tappas kort på något sätt är de bara försäkrade upp till 50pund. Det räcker med att lägga ner en halsduk så har man nått upp till det priset. Men men, nu har jag packat både kläder, skor och prylar och får hålla tummarna att det kommer fram, annars blir jag ledsen!

Kaos på mitt rum
Kartongerna som idag ska shippas ner till Italien med DHL.


Ända packningspausen jag fick igår på dagen blev när Eva och Filippo kom över på lunch, Paolo hade så snällt lagat en jättegod risotto. Det var en trevlig lunch och alltid lika kul när Italienarna kommer in på sina politiska debatter. Varför utvecklas länder som Sverige och England så mycket snabbare än Italien var det stora diskussionsämnet, rätt intressant.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...