11/03/2010

Networking Milano

Nu när jag vakna blev jag smått överraskad att ha hela inkorgen full av e-mail från diverse Italienskor/Italienare jag aldrig tidigare hört talats om. Alla erbjöd sig träffas upp för guide tur, kaffe, drinks och fester och frågade när jag kommer ner till Milano. Väldigt trevligt men jag kunde inte i min vildaste fantasti förstå varifrån de fått höra att lilla jag ska flytta dit...

Bäste vännen facebook hjälpte mig att lösa mysteriet, vi har alla en genemsam vän.... Nu har jag även fått se det massmail som skickades ut till dessa människor igår vilket var orsaken till att kontakta mig.

"Ragazzi,
la mia carissima amica Maria si trasferisce a Milano...spinta da questo grande amore verso le sue origini Italiane!!
Visto che io non saro' a Milano prossimamente, vi spetta il compito di portarla fuori per drinks/serata di benvenuto e farla sentire a casa!
Mi raccomando, ci conto! :-)
Gigi"



Med andra ord var det Luigi som skickat ut ett e-mail till halva sin bekantskapskrets och bett dem ta hand om mig när jag kommer ner och att få mig att känna mig som hemma. Hur sött som helst.

Hur nervös jag än är inför flytten börjar det nu kännas lite bättre med vetskapen att det finns folk där nere som väntar på mig och ser fram emot min ankomst.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...