01/03/2010

Sleepless in London


Helgen var i det stora hela toppen. Väldigt annulunda från alla andra helger jag haft i London men jätteskoj! Nya områden och människor. Hur länge man än stannar i London kommer man aldrig ha sett allt, finns alltid något nytt att hitta på när man är på det humöret.

Dock har det blivit otroligt sent varje kväll och sömnbristen börjar göra sig påmind. Man är inte 18 år längre liksom... Men jag tänker så här, jag har två veckor kvar i den här underbara staden och sen ska jag ner till Milano där jag inte känner någon och kommer garanterat spendera de flesta kvällarna hemma själv till en början så jag kan vila då upp mig. Mina sista dagar i London är riktigt dyrbar tid och nu vill jag bara göra det bästa av det!

Tyvärr blev det inga bilder från gårdagens middag men det var trevligt. Paolo lagade en äkta Bolognese, sån som tillagas i 3-4 timmars tid, inte den svenska köttfärssåsen som är klar på en kvart. Hur stor jag tycker skillnaden egentligen är ska jag nog hålla mig för mig själv :P Vi åt länge och väl och kollade sedan på en Italiensk komedifilm, jag förstod dock bara ungefär hälften av skämten så jag låg väl och halvslumrade. Sakta men säkert började gästerna droppa av förutom 'the never sleeping Andrea' som dröjde sig kvar till 02 inatt. Snark. Hur som helst var det sista gången för ett bra tag framåt jag träffa några av dem så jag såg till att visa upp min Italienska sida och också lyckas äta middag halva natten. Inte lätt att vara värd på Italienska tillställningar... haha. Hur folk orkar med sina sovlösa liv här i London är en gåta men på något sätt går det... :)

xoxo

2 comments:

  1. Johan Andersson01/03/2010, 12:48

    Andrea? Irlandsskithuvudet? Släng ut han med huvudet före nästa gång. Han förtjänar inte bättre. Mohahaha.

    ReplyDelete
  2. Just to say.
    I have loved reading your blog from London.

    And wish you the very best in Milan.
    You will LOVE it ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...