10/03/2010

Last day of being GIGI

I över två års tid har jag blivit kallad Gigi på jobbet. Smeknamnet föddes min första dag på avdelningen då jag hade hand om en problematisk kinesisk kund som hette Chei Chei, för- och efternamn bestod med andra ord av samma namn. På skämt säger jag då att tänk om jag skulle heta Graff Graff och resten av dagen kallades jag sedan Graff Graff. Dagen efter, eftersom Graff Graff var för långt blev det G-G som utalades Gigi och någon vecka senare skrevs mitt namn ner som Gigi.

I Italien är Gigi oftast manligt smeknamn för Luigi men här i England gick det ju bra med Gigi även på en tjej. Jag kommer sakna mitt söta smeknamn, men har iaf en t-shirt jag fick från kollegorna på födelsedagen förra året som minne :)



xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...