22/03/2010

Monday!

3e dagen i Milano, ny vecka och jag har borjat skolan. Svensk som man ar var jag i skolan prick 08.30 for att gora testet for att satta mig i ratt kursniva, de flesta andra droppar in sakta men sakert. Klockan 10.15 ska jag fa mitt resultat. Kvinnan som gjorde mitt muntliga test sa att det var svart att satta min niva. For forstaelsen behover jag inte ens ga i skolan, i tal ar jag pa avancerad niva medan jag i gramatik och stavning ligger lite risigare till. Far se vart de valjer att satta mig. 

Forsta helgen i Milano var iaf bra. Jag bodde hela helgen hos Valentina strax utanfor Milano. I Fredags kvall var vi som sagt ute medans vi i Lordags bestallde hem onyttig mat och hade tjejkvall med nagra tjejer. Valdigt mysigt. Igar Sondag vaknade jag och Vale kl 13 pa eftermiddagen och at sedan brunch framfor dirty dancing (dubbad pa italienska, suck). Vi forsokte pa alla satt forsoka hitta nagon som kunde hjalpa oss att kora mina tre stora lador fran hennes lagenhet (jag shippade ner dem till henne med DHL) till min men utan framgang. Framat 17tiden tyckte jag att det var dags att aka hem och borja installera mig i mitt nya hem sa jag tog bussen in till Milano. Pa vagen in ringer Giose, en kille jag traffat genom vanner en gang for 5 ar sen i Bologna, och erbjuder sig att kora hela vagen in till Milano och sedan ut till Vale for att hamta ladorna, jag tackade ja. En timme senare hamtar han upp mig och vi kor ut till Valentina igen och pa nagot satt och vis far vi in mina superstora kartonger i hans lilla Micra for att sedan kora de hem till mig. Verkligen snallt av honom.

Min nya lagenhet ligger i ett fint omrade och i ett jattefint hus. Lagenheten i sig ar ok, dock valdigt tom. I mitt lilla rum finns en enkelsang (snyft), ett bord, en garderob och en taklampa. That's it. Inte direkt karlek vid forsta ogonkastet som det var med lagenheten jag bodde i nu senast i London. Kommer nog bli svart att fa det hemtrevligt men far stanna tills jag far jobb iaf. 

I eftermiddag ska jag ut och forsoka skaffa internet till datorn hemma (vi har inte bredband) samt mobilkontrakt. Sen maste jag aven handla hem lite mat, schampoo och allt sant. 

Tyvarr har jag inte tagit ett anda kort an sa lange men det kommer nog.

xoxo

1 comment:

  1. Jag visste val att du var grym pa Italienska :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...