05/03/2010

Must do's in London?

Fick för en liten stund sen ett mail från Linda med en lista på saker man (enligt henne) måste ha gjort om man bott i London. Here it is:

1. London Eye (Not done!)


2. Se minst 2-3 West End Musicals (Done)


3. Tate Museum (Done)


4. Madame Tussauds (Done)


5. Afternoon tea på Ritz (Been to Harrods)


6. London Dungeon (Done)


7. Besöka minst 2-3 fina West End Clubs (Done)


8. Camden och Borough Market (Done both)


9. Boat trip till Greenwich eller Richmond (Done both)


10. The Gherkin Champage Bar (Not done, but been to Tower 42 instead)


Det var rätt kul att få den här listan. Nummer 1, London eye är det ända jag tyvärr inte har gjort hittills. Sen istället för afternoon tea på Ritz så har jag varit på Harrods och istället för Champagne i Gherkin (stavas det verkligen så?) var jag uppe i baren på toppen av Tower 42, som är än högre. Min lista på saker jag vill ha gjort innan jag drar kan jag lägga upp om några dagar, den ser väldigt annulunda ut och jag betar av den för fullt just nu.

Vad tycker ni är det bästa med London? Har ni något annat ni skulle lägga till på listan?


xoxo

7 comments:

  1. 1. Kew Gardens
    2. Portobello Market
    3. British Museum
    4. Hyde Park
    5. Soho by night
    6. Camden Market
    7. Wembley Stadium
    8. 5th Floor of Tate Modern
    9. Picnic in Richmond Park
    10. Papagone Restaurant!

    ReplyDelete
  2. Thanks Ekko, now I feel even better :) Done/Seen it all except the Papagone Restaurant, but I guess we go there on Monday, right?

    ReplyDelete
  3. 1. Blivit full på en klassisk pub
    2. Varit på fotboll
    3. Bott i ett riktigt råtthål. (Klassisk engelsk bostad).
    4. Ätit någon typisk osmaklig engelsk paj.
    5. Lämnat storstaden och sett landsbygden

    ReplyDelete
  4. Haha, klockrent! And still, I've done it all!! :)))

    Ps. jag tycker om engelska pajer!

    ReplyDelete
  5. Fotboll så klart...Emirates, White Hart Lane, Stamford Bridge är ju måsten ;-).

    Dessutom tycker jag det borde vara ett måste att uppleva OS på plats...haha =).

    Men kanske London Dungeons?

    ReplyDelete
  6. jaha ja...London Dungeons fanns ju redan på listan. Haha!

    ReplyDelete
  7. Sett fotboll, bade premier league och champions league matcher, pa bade Stamford bridge och Emirates!!

    Men jag ar inget Tottenham fan sa jag har missat White Hart Lane dessvarre :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...