04/05/2013

What do you think about this advertisment?


You Italians might recognize this advert at this point... it has been shown in the Italian media more than it has in Sweden, and it is a Swedes advertisement. They have been talking about racism, criticism against the countries in crises ecc

For you that don't understand the add it says "some kids has to go on holiday in Crete/Italy/Mallorca this summer" and then you see a kid crying like mad... because they wanted to go to the Swedish tivoli Liseberg in Göteborg.

Suddenly the Italians are doing what the Swedes do to too often... makes a massive problem out of something so small and stupid as a ad, for a tivoli. The Swedes did it not long ago for an add of what I think was Dolce & Gabbana which the Swedes saw too sexy or something....  Massive discussions turned out even there...

Greece, Italy and Spain are all amazing places and I would feel sorry for those kids not being able to visit them, and I am sure the ad was ment to be ironic...

I laughed when I saw it in Stockholm last week, it was funny, that's it.

Click here too see some of the upset comments :-)

What do you think?

xoxo

2 comments:

  1. Jag hoppas du inte syftar på Dolce & Gabbanas så kallade "gangrape-bild" som något som var "too sexy or something"?! Det var inte det bilden kritiserades för.

    Bilden:

    1. Trivialiserar och normaliserar misshandel/våld/våldtäkt
    2. kopplar samman sex/erotik och våld, samt
    3. befäster en stereotyp maskulinitet som kräver våldsamhet.

    http://www.genusfotografen.se/?attachment_id=466

    När blir våldtäkt eller insinuation till våldtäkt sexigt över huvud taget?

    ReplyDelete
  2. Hej Maria. Jag är en av dom som tycker om att kritisera och "göra stora problem utan ingenting". I båda fallen, Dolce&Gabbana och Liseberg ,tycker jag reklamen är missvisande. Jag skulle absolut inte dra det lika långt som Erika här ovan gör (även om åsikterna är intressanta) men jag tycker att Dolces reklam speglade för mkt mot våld mot kvinnan. I Lisebergs fall tycker jag de skulle använt "utomlands" istället för att välja ut tre semesterparadisnamn. Kritiken som media i de södra länderna skriver mot Sverige (vad är Liseberg för dem?) har inte varit nådig om jag förstod det rätt och jag tycker det är synd att lilla Sverige ska behöva ta det när det "bara" var en reklam, precis som Dolce&Gabbanas fall.
    Ha en bra helg
    Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...