29/11/2015

En riktig familjehelg


I lördags morse var jag och Christoffer uppe med toppen. Vi packade med oss en liten picknick-frukost och begav oss mot Linköping. Jag (övnings) körde och tyckte det var en väldigt behaglig bilkörning; lite trafik, bra sikt och storslagen musik i bilen. 

Väl i Linköping tog vi bord på hotel Scandic där vi hade bokat bord för brunch och inväntade resten av familjen. Christoffers mamma har nyligen fyllt år och idén bakom hela helgen var att överraska och fira henne, vilket vi verkligen gjorde vi. 

Vi åt en otroligt god brunch på Scandic och eftersom vädret var tråkigt spenderade vi resten av dagen hemma hos Christoffers syster. VI lekte med barnen, spelade sällskapspel, flög radiostyrd helikopter, fikade och lagade en riktigt ståtlig 4-rätters middag. Jag själv har nog aldrig lagat en så pass fin middag tidigare och trots att jag bara var en liten hjälpreda i matlagningen var det väldigt kul att vara del av den. Det blev en riktigt mysig dag och kväll.


Idag söndag och första Advent hann vi med en storfrukost med familjen, lite mer sällskapsspel och en innebandyträning innan vi for upp mot Stockholm igen. Fortfarande med mig bakom ratten vilket gick fint ända tills vi hamnade mitt i en otroligt stökig infartstrafiken mot Stockholm. Det var inte läge att mitt på motorvägen byta förare så det var bara att bita ihop och vi bägge satt på helspänn någon timme eller så. Men det gick bra och vi åkte via stan och hämtade upp mina föräldrar och åkte sedan hem till oss där vi lagade mat och åt gott tillsammans. 

Vilken familjehelg! 
Jag är så glad att jag och Christoffer fungerar så bra ihop med våra, vad ska man säga, nya familjer vilket man verkligen inte ska ta som en självklarhet. 

Klockan är nu bara 21 men jag är otroligt trött och ska nog redan nu börja fixa mig i säng.
God natt
xoxo

6 comments:

  1. Vilken mysig helg ni har haft :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Vilka fina bilder och vad mysigt det ser ut. Bra familjerelationer är väldigt viktigt, både för att må bra och framför allt den dagen man får barn. KramC

    ReplyDelete
  3. Vilken mysig helg! Ni verkar verkligen ha mycket kvalitetstid med familjen- så underbart det måste vara!

    ReplyDelete
  4. Men så mysigt med sån härlig tid med familjen!

    Glöm inte att kolla in min julkalender där den första luckan öppnas imorgon 1 dec kl 07:30 !!

    ReplyDelete
  5. Låter riktigt mysigt! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...