02/11/2015

Sjukling


En kompis skickade ovan bild till mig imorse när hon hörde att jag var hemma sjuk. Jag har ju inte sådana där stora blå ögon direkt men i övrigt, precis som hon sa, liknar bilden mig lite en sjukdag som denna. Jag sitter här hemma, rastlös som sjutton iklädd raggsockor, fleecetröja och halsduk. Inte för att jag fryser utan för att det sägs ju att man ska hålla sig varm när man är sjuk så jag gör det. Jag dricker kopp efter kopp med te, äter apelsiner och suger på halstabletter, precis som man ska göra väl? Jag har verkligen inte tid och lust att vara sjuk någon längre tid!

Jag fick datorn levererad hem och har lyckats jobba lite men jag gillar verkligen inte att jobba hemifrån. Jag vill ha alla mina skärmar, pärmar, papper och kollegor för att jag ska kunna jobba som allra bäst. Hemifrån känns det lite halvdant på något sätt men jag har gjort vad jag har kunnat.

Iklädd bland det varmaste jag har ska jag snart i alla fall ut på en kvällspromenad med en granne. Jag känner mig själv och vet att jag bara måste röra på mig för att kunna sova ordentligt sen i kväll. Och jag tror att sömn är bland det allra viktigaste för att kunna bli frisk fort.

Trevlig kväll!

xoxo

8 comments:

  1. Krya på dig bästa Maria

    ReplyDelete
  2. Krya på dig!
    sv: åh tack så jätte mycket! Vad glad jag blir! Detsamma du! kram

    ReplyDelete
  3. Ja hua för envisa förkylningar, hoppas det går över snabbt. Sv japp kuddarna och fåren finns på design house Stockholm i Båstad och är sååå fina. Många kryakramisar Tina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoppas de finns i Sthlm med, de var ju otroligt söta!

      Delete
  4. Åh stackare. Ingen verkar klara sig undan höstens förkylning i år. Stort krya på dig

    ReplyDelete
  5. Krya på dig, tror du har helt rätt taktik!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...