07/11/2015

Novemberbesök


Lördag var ingen vidare bra dag. Men alla dagar kan inte vara bra, eller hur? Jag vaknade trött och lättirriterad och det tog sin tid innan jag kom igång. 

Vid lunch mötte jag upp en fd kollega från Milano som.är i Sthlm över helgen. Det var jättekul att se kollegan då vi inte setts på två år. På morgonen hade jag skickat dem till Vasamuseet och efter det mötte jag upp em för lunch på panoramarestaurangen på Kulturhuset. Därefter traskade vi Drottninggatan fram föt att se regeringsbyggnaderna, slottet, storkyrkan och gamla stan.Vi avslutade med att ta oss upp till Gondolen för en fin utsikt över stan.

Tyvärr tyckte inte tjejena om stan. Det var kallt, mörkt och regnigt. Stan var ful, dyr och människorna otrevliga. Jag äskar Stockholm och kände mig provocerad.

Nu sitter jag utanför yogasalen och väntar på att min favoritklass ska börja. Hoppas idag blir en bättre dag helt enkelt. 

xoxo

8 comments:

  1. Låter inte som ett trevligt besök.
    Varför bloggar du inget om träning längre? Du var en bra inspiration.
    / Maria

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Träningen är fortfarande en stor del av mitt liv så ska försöka tänka på att få med det i fortsättningen :)

      Delete
  2. Men vad tråkigt att det blev så!

    ReplyDelete
  3. Hej. Trist inställning när man kommer och hälsar på. Stockholm är en jättevacker stad. Kram

    ReplyDelete
  4. Jag är inget stort fan av Stockholm men hur kan man tycka att staden är ful? Den är ju helt fantastiskt vacker till och med i gråa, tråkiga November!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...