09/11/2015

Jazzbrunch på Mossebacke


Söndag den 8e november och fars dag. 

Jag började dagen med mitt favorit-yogapass vid Fridhemsplan. Söndagsyogan har alltid olika teman och igår var temat ”perspektiv”. Hur två personer kan uppleva samma sak men se situationen på hela olika sätt. Hur man indirekt kan välja hur man ska se på saker och ting. Hur kan lära känna sig själv så pass väl att man när situationen uppstår kan undvika att reagera på det sämre sättet, t ex när man blir stressad. Värt att tänka på!

Efter yogan träffade jag upp min kära pappa och tillsammans gick vi till Södra teatern där jag bokat en så kallas jazz-brunch för oss båda. Det visade sig vara en väldigt lyckad farsdagspresent. Pappa älskar jazz och maten var god. Brunchbuffén var relativt stor och bjöd på både kall och varm mat, ostbricka, pannkakor och våfflor och en dessert-buffé. Hela jazzbrunchen var väldigt trevlig och rekommenderas varmt. 

På kvällen var jag och sambon bara hemma och tog det lugnt. Jag lagade kyckling i ung och en potatisgratäng med getost som blev väldigt god och vi såg ett avsnitt av bron som blir allt mer spännande. 

xoxo

6 comments:

  1. va trevligt:D! fin du är

    sv; ja.. jag blev 'varnad' för badoo när jag skaffade det.
    Men man gör ju misstag, var bara 15år just då, och är glad att inget riktigt illa hände mig!!

    ReplyDelete
  2. Vilken mysig farsdag firande ni hade :-D Kram

    ReplyDelete
  3. Vilken jättebra farsdagspresent. Verkar ju hur mysigt som helst. Fina bilder på dig.
    KramC

    ReplyDelete
  4. Jazzbrunchen på södra teatern är helt klart en av de bästa bruncherna i Stockholm, kul present! Kram till dig vännen

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...