02/11/2015

Familjedag med bygge


Renoveringsprojekt nummer två hemma hos oss är vårt sovrum. Planen var att sätta in en ny ultramodern garderob och måla väggarna i två nyanser av grått. (Innan hade vi en platsbyggd 50-tals garderob och helvita väggar.) Låter som ett enkelt jobb, eller hur? Men vi har nu hållit på i över en vecka och än så länge har vi kommit knappa halvvägs.

Igår kom grundmålade jag och Christoffer hela rummet på morgonen och på eftermiddagen hade vi bjudit över våra föräldrar på en riktig familjedag. Tillsammans hjälptes vi åt att bygga ihop den stora garderoben vars delas tillsammans väger nästan 300 kg. Hur jag och Christoffer lyckades släpa hem dessa är ett under. 

Det byggdes garderob i flera timmar men vi hann även med en fika födelsedagstårta och en härlig middag bestående av ett mumsigt långkok. Ett både roligt och produktivt sätt att umgås med familjen på. 

Idag är jag hemma sjuk. Sitter och väntar på att jobbdatorn ska bli hemlevererad för att kunna utföra lite bokslutsjobb hemifrån. Förkylningen kom krypandes redan förra veckan men i morse när jag stod i badrummet, nysandes och hostandes i vart annat, insåg jag att det inte var läge att gå till jobbet. Trist men sant.

xoxo

4 comments:

  1. Trevligt sätt att få ihop familjerna på. Krya på dig½

    ReplyDelete
  2. Vad roligt :) Hoppas du snart mår bättre! Kram

    ReplyDelete
  3. Det låter som det kommer bli riktigt snyggt med garderoben och du får krya på dig! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...