26/11/2015

Premiär av den öppna spisen


Torsdag den 26e november, en gråmulen och kylig dag som i sig knappast bidrog till att pigga upp humöret. På jobbet lyder det mot bokslut, igen. Det känns som vi precis har avslutat oktobers bokslut och nu börjar jag redan pro-aktivt arbeta med nästa veckas bokslut för att slippa den värsta stressen. Tiden går verkligen fort. 

Det som piggat upp dagen är lunchen med pappa som vi äntligen lyckades få till. Vi åt på tjusiga Nosh & Chow vilket var fantastiskt gott och trevligt. 

Efter jobbet var jag på mitt sedvanliga yogapass vid Fridhemsplan och på tunnelbanan hem hade jag trevligt telefonsällskap. Väl hemma lagades fisk i ugn och medan vi för första gången sedan vi flyttade in i villan kom oss för att tända den öppna spisen. 

Nu undrar ni vad vi är för några lata människor som låter nästan hela November passera innan vi tänder vår första brasa men för att förklara oss lite så har vi helt enkelt inte haft något gnistgaller och därför inte vågat elda tidigare. Men den som väntar på något gott.... För oj vad mysigt det är att sitta i värmen framför den öppna spisen och drömma sig bort till ljudet av den knastrande brasan. Kakelugnar och braskaminer må vara mer effektiva för värmen men ingen av dem slår mysighetsfaktorn med en riktig brasa.  

xoxo

13 comments:

  1. Áh,sá härligt med öppen spis!! :)

    ReplyDelete
  2. Mycket mysigt med öppen spis. Antar att ni bor i ett sekelskifteshus av att dömma från bilden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej, tyvärr är huset bara från 50-talet men det har sin charm ändå :)

      Delete
  3. Men åh va mysigt. Ni har det bra ni. KramC

    ReplyDelete
  4. Hej. Men så fint ni har hemma och vad härligt med en riktig öppen spis, det ser man sällan nu för tiden tycker jag. Kram och trevlig helg

    ReplyDelete
  5. Åh det är så mysigt att sitta framför en öppen spis :-D Kram

    ReplyDelete
  6. Det är så härligt med en öppen spis, dessutom höjer den mysfaktorn rejält. Sv Det vita ljushuset är från Walther & Co men var jag köpte kommer jag inte ihåg. Men det finns en del nätbutiker som säljer dem. Ha en fin helg och tack för dina ord inne hos mig. Kramisar Tina

    ReplyDelete
  7. Å vad mysigt!
    Trodde vi inte skulle använda vår kamin så ofta som vi faktiskt gör ;)

    ReplyDelete
  8. Det ser så mysigt och rogivande ut, drömmer om en öppen spis på nästa ställe jag bor!

    ReplyDelete
  9. Mysigt med lunch med ens pappa!^^

    Kan förstår att ni inte vågat elda tidigare. Bättre att ha allt som krävs innan man håller på med eld ^^

    ReplyDelete
  10. Ååååh så mysigt! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...