27/11/2015

Mall of Scandinavia och Hunger games på Imax


I kväll satte jag för första gången min fot på det gigantiska Mall of Scandinavia i Solna. 
Det har ju pratas så otroligt mycket om det och jag har varit lite nyfiken att få se det men har dock inte haft brotom utan tänkte gå dit efter nyår eller så. Men nu så hamnade vi där snabbare än vad vi hade trott när vi igår spontant bestämde oss för att gå på bio ikväll. Vi ville se fjärde Hunger games-filem Mockingjay part 2 och vad kunde då passa bättre än att se den på Sveriges första Imax-biograf som finns i Mall of Scandinavia?

Så vad tycker jag om det hela spektaklet? 
Jo, jag tycker Mall of Scandinavia är stort, snyggt och fräscht. Det finns några kul butiker jag inte är van att se. Royal design har b la fått en stor och fin butik och R.o.o.m likaså. Sen blev jag glad att se Pull & bear, Intimissimi och Kiko Milano. Men i längden ser jag bara Mall of Scandinavia som ytterligare ett köpcenter i mängden och jag kan erkänna att jag egentligen inte så stormförtjust i köpcentrum. 

Vi åt en snabb middag på Vigårda innan det var dags för bion. Filmen, Hunger games - Mockingjay part 2 (långt namn...) tyckte jag var bra. Den var spännande och hade en del coola scener. Men böckerna är bara så mycket bättre än filmerna, som alltid. 
Imax biografen var istället lite av en besvikelse. Skärmen var gigantisk och kändes lite för hög. Jag hade förväntat mig en något smalare skärm men längre. Dvs jag hade förväntat den se att ut som Imax i London men det gjorde den inte... 
Men men filmen var i 3D vilket var coolt och ljudet var helt suveränt. Iom att vi köpte biljetterna igår satt vi dock inte så bra. Vi hamnade i mitten på andra raden och jag kan direkt säga till er som tänker gå dit att ta platser så långt bak som möjligt i salen. Då skärmen är så oroligt stort blir det rätt jobbigt att sitta för långt fram, framför allt när filmen är 2,5 timme lång...

Nu ska jag skynda mig ner till tv'n och se snabbrepriserna från kvällens Idol och vilka två som går vidare till finalen nästa vecka.

God natt alla fina!

xoxo

6 comments:

  1. Va roligt attt gå imax

    ReplyDelete
  2. Men va kul! Den vill jag också se! Nästa film blir dock premiären av nya StarWars - längtar!!

    ReplyDelete
  3. Den filmen vill jag också se sen! :D

    Svar: Ja, jag söker jobb i Stockholm. :)

    ReplyDelete
  4. Hej. Va roligt det låter. Jag vill jättegärna också åka dit, se mall'en och gå på Imax. Kram och trevlig första Advent.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...