03/11/2015

40 fakta om mig


1. Vad gör du idag? Jag jobbar hemifrån och kämpar med bokslutsjournaler och kontoavstämningar.
2. Vem tillbringar du mest tid med? Min sambo och min chef.
3. Hur lång är du? 157 cm
4. Vilken är den senaste filmen du såg på bio? Minns inte, det var över ett år sedan.
5. Vem ringde du senast? Robert
6. Vem ringde dig senast? Mamma
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Bra att du är hemma och kurerar, vi ses för lunch nästa vecka istället. Stor kram" Från Johanna.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på. Oftast sms men jag uppskattar även långa telefonsamtal.
9. Har du bra kontakt med dina föräldrar? Ja det tycker jag verkligen att jag har.
10. När såg du senast din mamma? Igår
11. Vilken ögonfärg har du? Bruna
12. När vaknade du i dag? Klockan ringer alltid 06.55 hemma hos oss.
13. Vilken är din favoritjulsång? Jag älskar julmusik men favoriterna är nog O’helga natt, Vinterhamn och Fairytale of New York.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma
15. Vilken plats föredrar du minst? Gynstolen
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning. Ev är jag kvar i Sverige. Ev bor jag utomlands igen. Den som lever får se.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Säkerligen Christoffer eller mamma, de får mig alltid att skratta.
19. Hur stor är din säng? Jag tror den är 140 cm.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar macbook
21. Vad gör du på en ledig dag? Jag tränar och umgås med familj och vänner.
22. Favoritlåt just nu? 7 years med Lucas Graham
23. Frukost eller inte? Jag äter alltid frukost, är det någon tid på dygnet jag behöver energi så är det på morgonen.
24. Vilka städer har du bott i? Stockholm, Borlänge, Malmö, Halmstad, Västerås, Limerick, Bologna, Uppsala, London, Milano och sen Stockholm igen. Oj va lång listan ser ut...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota
26. Är du social? Ja verkligen!
27. Vilken är din favoritglass? Spirello och Sias polkaglass
28. Vilken är din favoritefterrätt?  Ostbricka om det räknas? Är inte så förtjust i söta efterrätter...
29. Tycker du om kinamat? Helt ok men jag föredrar thai
30. Tycker du om kaffe? Ja men jag försöker att bara dricka några få koppar i veckan.
31. Följer du någon diet? Nej, men jag försöker se till att få i mig nyttigheter och hålla nere sockerintaget.
32. Hur ofta tränar du? Det varierar mellan 2 - 4 gånger i veckan plus en del vardagsmortion på det.
33. Hur bor du? I en liten trävilla tillsammans med min sambo
34. Vilken hemmasyssla tycker du bäst om? Tvätta, måla och kratta löv
35. Vilken hemmasyssla tycker du minst om? Dammsuga
36. Hur många språk talar du flytande? Bara 3, Svenska, Engelska och Italienska
37. Hur spenderar du helst en lördagskväll? I goda vänners sällskap
38. Tycker du om att läsa böcker? Jag älskar böcker och önskar jag hade än mer tid för att läsa
39. Prenumererar du på någon tidning? Jag har en helgprenumeration av DN
40. Vad ska du göra nu? Jag ska äta upp min mannagrynsgröts-frukost, sätta på lite musik och fixera blicken på en rad exceldokument.

En lista lånad från Angelicas värld. Bilden är från oktober 2013.

xoxo

7 comments:

  1. Vilken bra lista du har lånat och det var roligt att läsa :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Hej. Kul lista du fått tag på! Imponerande hur många städer du har bott i. Jag har bott i 3 städer och har tyckt det var jobbigt att skaffa mig ett nytt liv när jag flyttat. Men så klart även lärorikt. Kram

    ReplyDelete
  3. Låter skönt att jobba hemifrån. :)

    ReplyDelete
  4. Vilken rolig lista du har hittat! :)

    ReplyDelete
  5. Men va kul att du hittade min lista!! Så roligt att läs dina svar!

    ReplyDelete
  6. Kul lista! Lyxigt att kunna jobba hemifrån och slippa ta ut sjukdagar. Och ja verkligen va många städer du bott i, världsvan tjej. Man måste nog vara antingen supersocial eller helt osocial för att klara det.
    Nu blev jag med sugen på mannagrynsgröt hehe. KramC

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...