10/11/2015

Lunchpromenader


Jag har tyvärr ett väldigt stillasittande jobb. Visst går jag omkring inne kontoret då och då och står upp vid bordet någon timme om dagen, men i stort spenderar jag säkert 6 timmar om dagen sittandes. Inte för att jag har några problem med ryggen eller dylikt (peppar peppar) men jag känner ändå att det inte är bra för mig att sitta så mycket så sedan en tid tillbaka försöker jag att kompensera det genom att ta mig ut på promenader på lunchen. Om än bara en kvart så känner jag att det är bättre än ingenting. Ibland går jag själv, ofta med telefonsällskap och ibland får jag promenadsällskap. 

Idag hade jag planerat lunch och lunchpromenad på Skeppsholmen med Johanna och i sista stund fick vi även med oss Anna. Solen strålade och vi traskade fram med lunchmackan i handen och barnvagnen i den andra. Otroligt härligt.

xoxo

8 comments:

  1. Vi är många som borde tänka på att stå upp och röra oss mer under arbetstiden. Kan vi också få till en promenad på lunchen är det ju jättebra! KramC

    ReplyDelete
  2. Ja det är ju nackdelen med kontor, i övrigt tycker jag det är en trivsam arbetsplats :)

    ReplyDelete
  3. Jag blev påmind senast idag om att jag borde röra mig mer på arbetet, fick nackspärr! Klokt att du promenerar, det gör nog stor skillnad även om det bara är en kort stund =)

    ReplyDelete
  4. Men så skönt med en lunchpromenad! Härligt att få röra lite extra på sig!

    ReplyDelete
  5. Hej. Jag tror det är klokt att se till att komma ut på en promenad varje lunch. Det borde vi alla kontorsmänniskor göra. Kram

    ReplyDelete
  6. Vad härligt det lät med lunchpromenader! :)

    ReplyDelete
  7. Jag skulle nog inte klara 6 timmars sittandes jobb faktiskt :/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...