14/11/2015

En fredag på Stureplan


Det som igår var planerat till en relativt lugn tjejkväll med min bästa kompis Cicci kom att bli en helkväll med ett större gäng vänner och bekanta.

Jag och Cicci träffades upp på Boquerian efter jobbet men då det som vanligt var överfullt så hamnade vi istället för en aw-drink på Galway's där vi hann prata igenom allt som hänt. Därifrån gick vi vidare för middag på K25. Trots att jag jobbar bara ett par minuter från K25 var det första gången jag var där och blev positivt överraskad. Matutbudet var varierat och helt klart prisvärt då de flesta rätterna låg under hundralappen. Stället är ungdomligt, trendigt och lite stimmigt men passade vårt humör så där på en fredagskväll.

Efter maten traskade vi ner till Escalier på Stureplan där vi mötte upp våra pojkvänner med vänner och där blev vi kvar. Vi satt på bästa läget längst in i lokalen i sköna soffor och med den öppna spisen framför oss och minglade runt i gruppen. 

När jag var 19-20 hängde jag på Stureplan nästan varje helg och hann gärna med inte bara en av nattklubbarna utan kvällen kunde börja på Berns för att fortsätta på Sturecompaniet och till sist sluta på Spy bar. Jag hade så klart kul men det var något med det livet som sedan fick mig att tröttna på Stockholm, dess kylighet och ytlighet. 

Efter 4 års studier på annan ort i Sverige och 9 år av jobb utomlands är jag nu tillbaka i Stockholm och älskar det. Stureplan är liksom Söder, Kungsholmen och Vasastan bara en del av det enorma utbud och variation som Stockholm erbjuder. Jag kan uppskatta en öl på en sunkig pub på söder lika mycket som ett glas vin på en av Östermalms fina barer.

Igår blev det en enkel spontankväll på Stureplan med många bra människor omkring mig vilket var precis vad jag behövde. 

---

Idag är det lördag, himlen är brå och jag ska snart iväg och träna med Jessica. Sitter nu med vaniljlatten i handen och läser om allt hemskt som hänt i fina Paris igår kväll. Ögonen tåras och jag tänker att det lika gärna kunde varit i Stockholm. Verkligen fruktansvärt!

xoxo

6 comments:

  1. Lät som hade du hade det riktigt nice igår. :)
    Jag har också tänkt att det lika gärna hade kunnat vara Stockholm. :/

    ReplyDelete
  2. Vilken rolig kväll ni hade :-D Kram

    ReplyDelete
  3. Vilka härliga bilder!

    ReplyDelete
  4. Jag var likadan i den åldern. Tror man uppskattar andra saker med vår vackra stad idag :) Fina bilder, såg väldigt mysigt ut!

    ReplyDelete
  5. Kul bilder. Hälsa Cissi

    ReplyDelete
  6. va härligt! såg ut som en superkväll! <3

    sv; tack så himla mycket ! jag använder sheasmör, och en hårolja som heter ''jamaican black castor oli'' , mitt hår växer som ogräs utav det haha! <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...