06/11/2015

Kristina från Duvemåla på Cirkus



Igår var jag med min mamma och pappa och såg musikalen Kristina från Duvemåla på Cirkus här i Stockholm. Jag är ett musikalfan och har sett väldigt många men just Kristina från Duvemåla har jag faktiskt aldrig sett. 

Musikalen är baserad på Vilhem Mobergs utvandrarna och den fantastiska musiken är av Björn och Benny. Gårdagens musikal var 4 timmar lång vilket jag kan tycka var lite i längsta laget framför allt då klockan hann bli så mycket innan jag kom i säng. 

Det är en helt fantastiskt musikal med ett flertal helt underbara sånger. Jag har länge lyssnat på låtar från musikalen som 'För att du finns' med Helene Sjöholm eller 'Guld blev till sand' med Peter Jöback. Kristina spelades igår av Maria Ylipää som var väldigt duktig men jag kan inte låta bli att sakna Helene Sjöholms röst i vissa av sångerna. Rollen som Robert, som brukade spelas av Peter Jöback, spelades igår av en Oscar Nilsson som enligt mig var helt fenomenal. 

Före musikalen åt vi middag på lilla Hasselbacken och efter musikalen fick vi oss en snabbpromenad genom staden. Vi hade en helt underbar kväll!

xoxo

6 comments:

  1. Hej. Va roligt med musikal! Jag älskar Grease, Mamma mia och Jersey boys. Har du sett dem? Kram och trevlig helg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jersey boys har jag inte sett men kanske ska göra det då! Grease har jag sett i både en Svensk, Brittisk och Italiensk uppsättning och Mamma mia såg jag i London. Fantastiska båda två! Trevlig helg till dig med Elin

      Delete
  2. Låter som en supertrevlig kväll! :)

    ReplyDelete
  3. Å visst är det bra! Jag hade nästan svårast med att se han som var Robert som nån annan än Peter Jöback... ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...