13/06/2016

Sommarliv







Hej på er! Tänkt vad underbart det är med sommar! Folk (de flesta) liksom lever mer och jag är en av dom. Mitt liv blir mer lite mer avslappnat, mer flexibelt, mer socialt och framför allt mer aktivt. Och så klart är jag utomhus så mycket mer. Dock bloggar jag mindre, hänger generellt mindre på nätet och ser mindre på TV. Förutom när det är fotbolls EM. 

EM är nu igång och jag tycker det är jättekul och spännande. Jag var lite rädd att jag inte skulle vinna något intresse för EM men så fort det kom igång kom känslan och nu är jag hooked. Love it. 

I helgen har jag hunnit se 3 matcher, inte hela men stora delar. Vi har även hunnit köpa soffa och fåtölj, varit på dop inne i stan, bilat tur och retur till Uppsala för att hämta en väska, haft en spontant hopdragen BBQ/kubb/fotbollskväll hos oss, mastat på båten (äntligen) och grillat halloumiburgare nere vid vattnet.  Som sagt, det händer så mycket kul nu sommartid!

Dopet i lördags var supermysigt. Det hölls i Matteuskyrkan. min hemförsamling i centrala Sthlm. Kyrkan där jag firat flera skolavslutningar, sjungit i kören i flera år och gått på julaftons morgon-jul-konsert i många många år. Jag tyckte så klart det var extra kul att våra vänner valde att döpa sin dotter just där och det var en riktigt trevlig tillställning med 70 gäster och massor av god mat och dryck. Jag älskar dop!

Direkt efter dopet bestämdes det tillsammans med andra dopgäster att vi skulle dra ihop lite folk för en grillmiddag och 5-kamps kväll hos oss och så blev det. Eller vi hann ingen 5-kamp men en smaskig grillmiddag, lite kubb-spel och så såg vi andra halvlek av England-Ryssland-matchen. En riktig toppkväll.

Igår var vi ett gäng på 7 pers som åkte till båtklubben. Vi solade, åt grill-lunch på bryggan, tog en promenad nere vid Gålö havsbad och framför allt hjälptes vi åt att masta på den stora båten. Behöver jag säga att vi sov gott igår kväll ;) 

xoxo

4 comments:

  1. Hej. Vilka jättefina bilder. Känner igen känslan av att man hinner med nätet mindre sommartid. Kram och trevlig helg

    ReplyDelete
  2. Vad härligt du har haft det och under sommaren blir det verkligen mindre TV och internet. Kram

    ReplyDelete
  3. Så härligt med båt och att vara ute på sjön! Vi bor på en husbåt så vi har mycket av den miljön runt oss, men vår båt ligger fast förtöjd ;)

    ReplyDelete
  4. Ser jättehärligt ut att vara ute på sjön :) jättemysigt ju!
    har du några andra planer för sommaren? kram<3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...