27/06/2016

Midsommar 2016



I vanlig ordning firade jag och C midsommar nere i Flen, en tradition som hållit i sig senaste tre åren och som jag absolut inte ser någon anledning till att bryta. Midsommar i Flen innehåller precis allt det jag vill att en midsommar ska innehålla. 

Det är föräldrarna till en kompis till C som håller i kalaset i sin otroligt fina trädgård. Det är en blandad skara folk, vi brukar vara runt 30 personer och åldrarna varierar från en 7 månaders gammal bebis till 85 år gammal farmor.

Festen börjar redan i bilen ner på Flen då det sjungs Svensk allsång i bilen. Väl på plats samlar vi blommor och löv och vi klär stången. Sedan är det dans! När vi dansat klart är det dags för sillunch där sillen varvas med snapsvisor. Efter lunchen börjar lekarna. I år var det allt ifrån brännboll till kast med liten boll och frågesporter. Sen äter vi tårta, där jag och C i år stod som ansvariga för baket av en av dessa. Sen blir det mer lekar innan det är dags att börja grilla kvällens middag. Till middagen blev det i år live sång och gitarrspel och när det var slut fortsatte snapsvisorna i ett envist tempo. Framåt kvällen droppar barn och äldre av och en tapper skara av ungdommar (dvs vi 30-åringar) hänger kvar för fest. I år blev det på-spåret-quiz och sedan lite mer allsång. Vissa år har vi tom haft dansgolv på gräsmattan. Det är verkligen en toppendag som blir bra oavsett om vi har 8 grader och regn (förra året) eller 22 grader och halvsol (i år). 

På midsommardagen begav vi oss tillbaka till Stockholm då vi skulle få finbesök från mina två äldsta barndomskompisar med killar och barn. Det var en helt underbar kväll, både värmemässigt och på sällskapsfronten. Vi grillade och dukade upp på gräsmattan. Det var över 20 grader sent in på kvällen och vi bestämde att den här kvällen skulle vi minnas en ruggig februarikväll nästa år. 

Söndagen blev inte lika aktiv som fredagen och lördagen, utan tvärt om blev den lite långtråkig. På morgonen åkte vi förbi Bauhaus för lite inköp och efter lunch fick vi besök av två vänner som vi bjöd på rabarberpaj från tomtens rabarber. Resten av dagen var seg. C installerade vårt nya hemlarm medan jag förgäves försökte leta långklänning på nätet samtidigt som jag då och då slängde ett öga på fotbollen. Sammanfattningsvis satt jag i soffan i närmare 5 timmar vilket inte direkt tillhör vanligheten. 

Veckan som kommer är fullproppad med must-do's, jobb och lite nöjen. Men på den grad att jag börjar känna mig lite stressad hur jag ska hinna med allt inför semestern. Men ska göra som jag alltid gör, skriva en lista på allt som måste göras och bara beta av sakerna en efter en och hoppas det löser sig på bästa sätt. 

xoxo

5 comments:

  1. Ni fick verkligen in alla viktiga komponenter för en bra midsommar. Vi var ett kul gäng och viktigast är faktiskt att få fira med sina vänner, när och kära. KramC

    ReplyDelete
  2. Vilken rolig midsommar och jag förstår att du inte vill bryta den traditionen. Kram

    ReplyDelete
  3. Hej, jag vill bara säga ett stort tack till Dr. OGUNDU för vad han har gjort för mig, tog han tillbaka mannen jag älskade och vårda med hela mitt hjärta, en man som lämnade mig för en annan kvinna för bra 6 månader, med 2 barn, jag bara bestämde sig för att kontrollera vissa spell caster-talet, men alla hålls lura mig, tills jag träffade Dr OGUNDU, som berättade allt kommer att vara över .until han berättade att min man kommer att vara tillbaka i två dagar, är så tacksam idag att min man är tillbaka till mig och vi är glada och han vill alltid vara vid min sida, jag kommer råd du folk inte att falla i fel händer, men att kontakta Dr. OGUNDU som är pålitlig och rakt framåt, kan du kontakta honom via e-post drogunduspellcaster@gmail.com
    Om du också behöver lösningen till problemet, kontakta honom också.
    1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
    (2) Om du alltid har mardrömmar.
    (3) Du vill främjas på kontoret.
    (4) Du vill kvinnor / män att springa efter dig.
    (5) Om du vill ha ett barn.
    (6) Du vill vara rik eller vinna ett lotteri.
    (7) Du vill binda din make / maka att bli din för evigt.
    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    (9) Om du inte kan tillfredsställa din partner.
    (10) om du vill stoppa din skilsmässa.
    (11) om du vill skilja dig från din make.
    (12) om du vill att dina önskemål kommer att beviljas.
    (13) Graviditet stava att tänka barnet
    (14) garanti du vinner oroande rättsfall och skilsmässa oavsett scenen
    (15) Stoppa ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.
    återigen e-postadressen är drogunduspellcaster@gmail.com kontakta honom omedelbart

    ReplyDelete
  4. Mitt namn är Lilian N.This är en mycket glad dag i mitt liv på grund av hjälp Dr.saguru har gjort till mig genom att hjälpa mig att få min fd make tillbaka med sin magi och kärlek stava. Jag var gift i 6 år och det var så fruktansvärt eftersom min make var verkligen fusk på mig och sökte efter en skilsmässa, men när jag kom över Dr.saguru e-post på internet på hur han har hjälpt så många människor att få sin ex tillbaka och hjälpa fastställande relationship.and göra människor att vara lycklig i sin relation. Jag förklarade min situation för honom och sedan söka hans hjälp, men till min största förvåning han berättade att han kommer att hjälpa mig med mitt fall och här är jag nu fira eftersom min make har förändras helt för gott. Han vill alltid vara med mig och kan inte göra någonting utan min nuvarande. Jag är verkligen njuter av mitt äktenskap, vad en stor fest. Jag kommer att fortsätta att vittna på internet eftersom Dr.saguru är verkligen en riktig stavnings caster. Behöver du hjälp sedan Kontakta LÄKARE SAGURU NU via e-post: drsagurusolutions@gmail.com eller +2349037545183 Han är den enda lösningen på ditt problem och få dig att känna sig lycklig i din relationship.and hans också perfekt i
    En kärlek stava
    2 WIN ex tillbaka
    3 livsfrukt
    4 PROMOTION SPELL
    5 SKYDD SPELL
    6 BUSINESS SPELL
    7 BRA JOBB SPELL
    8 LOTTERI SPELL och rättsfall stava.

    ReplyDelete
  5. Hallå,
    En bra stavnings caster som hjälper mig att få tillbaka min make !!!
    Mitt namn är fru Mrs Martin är från Bahammas, min man lämnade hemmet för tre och ett halvt år till Dubai för en semester, menade han en ung dam och han var förtrollad av denna dam, min make vägrar att komma hem igen med 2 barn han kvar i grät hela dagen söker för hjälp. Jag läste en tidning när jag snubblar på en artikel med titeln "Great Iroko Den andliga spell caster" .. I kontaktade honom för att hjälpa mig att få tillbaka min man till mig och han ber mig att inte oroa sig för att hans varor kommer att kämpa för mig .. han berättade i mitten av natten när alla Spirits är vaken han kommer att kasta förtrollningen att återförena mig och min make tillsammans och han gjorde det i mindre än 4 dagar som jag använder för att kontakta den här mannen min man kom tillbaka till mig och började fäller tårar att återförena att jag skulle förlåta honom, jag är så glad för vad denna stora spell caster gjorde för mig och min husband..You kan kontakta Great Iroko andliga spell caster på något av detta problem;
    (1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
    (2) Om du alltid har mardrömmar.
    (3) Du vill främjas på kontoret.
    (4) Du vill kvinnor / män att springa efter dig.
    (5) Om du vill ha ett barn / graviditet spell
    (6) Du vill vara rik.
    (7) Du vill hålla din make / maka att fråga
    din för alltid.
    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    (9) Stoppskilsmässa
    (10) Cure till alla typer av sjukdom / sjukdomar
    (11) att vinna lotteri
    (12) För att bota hiv / aids
    (13) Cure till herpes och andra sexuellt överförbara sjukdomar
    (14) har du blivit lurad innan och behöver återställa alla dollar / pengar du förlorade mot bedragare ??? ..
    Kontakta Stor Iroko Mest hjälpte min Steven BRINKS från oss till återhämta sig tillbaka summan av $ 283,000.00 dollar Han förlorade TILL SCAMMERS ONLINE. Kontakta thisgreat man idag för att se en varaktig lösningar på dina problem:
    E-post: Irokospiritualspellcaster@hotmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...