03/06/2016

Sommarfest på Josefinas










Så var sommarfesten över med dunder och brak. Jag har lagt en hel del både tid och energi att planera den här festen för mitt kontor och känslan efteråt är lite blandad, lite skönt att ha den över men lite tomhet att inte länge ha den att se fram emot.

Kvällen var i alla fall väldigt lyckad. Som en äkta fd London-bo började jag sommarfesten med att bjuda på Pimms & lemonade på kontoret. Med min chef som assistent köpte vi mängder av pimms, citronfanta, fruktsoda, frukter, färska jordgubbar och färsk mynta som vi blandade ihop till en riktigt god Pimms-bål som blev väldigt uppskattad. Jag mindes underbara sommarkvällar i London medan andra testade pimmsen för första gången, blev positivt överraskade och pratade om att den där bålen skulle de absolut bjuda sina vänner på i sommar. Se vad företagets enda kvinna kan lära alla sina manliga it-kollegor :)

Efter någon timme av mingel på kontoret promenerade vi längst strandvägen bort till djurgården och Josefinas där vår privathyrda lounge väntade på oss. Vi blev bjudna på mousserande som välkomstdrink och efter en stund dukades en väldigt god grillbuffé upp. Allt klaffade! Solen sken sent inpå kvällen, värmen höll i sig, gänget åt och drack med god aptit och alla såg ut att ha trevligt. Kollegorna som vanligtvis är ganska uppdelat på avdelningar blandade sig och minglade runt som aldrig förr. Stämningen var glad och när folk framåt sena timmarna kom och tackade för kvällen verkade alla nöjda. Jag var glad.

Jag och min enda kollega på finans-avdelningen drog strax före midnatt och fick oss en väldigt härlig och vacker nattpromenad tillbaka längst Strandvägen. Jag traskade där iklädd bara en sommarklänning och som så många gånger förr fascinerades jag över hur vackert Stockholm är, hur ljust det är ute mitt i natten nu i Juni och att till och med Sverige kan erbjuda varma sommarkvällar. 

xoxo

5 comments:

  1. Ser superskoj ut! Tuff du är som festar loss med bara killar. KramC

    ReplyDelete
  2. You look great as always! Love that you're out with only men, such a strong lady!

    ReplyDelete
  3. Oj vad skojigt ni har haft det! :-D Kram

    ReplyDelete
  4. Posto meraviglioso e tu bellissima come sempre <3

    ReplyDelete
  5. Låter som en riktigt härlig kväll!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...