22/06/2016

Skansen












Skansen måste vara Stockholms bästa turistaktivitet, eller i alla fall en av dem. Ett utomhusmuseum som bjuder på både natur, kultur, historia och vacker utsikt. I söndags tog vi med våra Tyska vänner dit och vi hade himla skoj. Vi spanade in Stadskvarterens små stugor såg bland annat hur de blåste glas och bakade tunnbröd. Skansen för mig är mestadels djuren och jag har inte varit i hantverksstugorna på massor av år så det var kul. Men så klart promenerade vi även bort till de Nordiska djuren och kikade på stora älgarna, de söta björnungarna och såg när vargarna blev matade.

Vi åt lunch längst Strandvägskajen på Strand Bistro och tog en promenad bland Östermalms fina hus men mycket mer än så hann vi inte innan det var dags för våra kära vänner att bege sig mot flygplatsen. Det blev ett kärt farväl efter en så fantastiskt lyckad helg tillsammans och vi lovade att åka ner och hälsa på dem i Berlin vilket jag hoppas vi ska kunna klämma in i kalendern. 

***

Idag är det redan onsdag och det känns som sommaren verkligen är här. På kontoret är det lugn och det pratas semester och höstplaner, precis som man gör om sommaren. 

Hemma är vi nu helt klara med golvläggningen och vi har även fått hem vår nya soffa och fåtölj till matsalen. Näst på tur i hemmaprojektet står att beställa loungemöbler till altan och signa kontrakt för bergvärmeborrning. Men just nu tar vi det lugnt, njuter av lugna kvällar med sommarmat och fotboll. 

På träningsfronten är det nu upplopp mot målet midsommar och jag kommer inte nå några 100 pass. Inte heller 90. Igår kväll var jag och Anna på body pump vilket blev pass nummer 85 i ordningen och jag hoppas få till i alla fall ett till träningspass före midsommar. Det får helt enkelt duga.

Och ja just det, det är ju snart midsommar. Jag och C ska i vanlig ordning till Flen där vi tillsammans med ett 30-tal "vänner" kommer klä och dansa runt stången, äta sillunch (blä!), leka lekar, grilla och fira natten lång. På lördag bör vi vara tillbaka i stan då bästa Cicci med sambo kommer på midsommardagsgrillning hemma hos oss. Jag ser verkligen fram emot den kommande helgen, och jag hoppas på sol!

xoxo

3 comments:

  1. Skansen är verkligen perfekt ställe för turister och vilka härliga bilder ni tog! Kram

    ReplyDelete
  2. Hej, jag vill bara säga ett stort tack till Dr. OGUNDU för vad han har gjort för mig, tog han tillbaka mannen jag älskade och vårda med hela mitt hjärta, en man som lämnade mig för en annan kvinna för bra 6 månader, med 2 barn, jag bara bestämde sig för att kontrollera vissa spell caster-talet, men alla hålls lura mig, tills jag träffade Dr OGUNDU, som berättade allt kommer att vara över .until han berättade att min man kommer att vara tillbaka i två dagar, är så tacksam idag att min man är tillbaka till mig och vi är glada och han vill alltid vara vid min sida, jag kommer råd du folk inte att falla i fel händer, men att kontakta Dr. OGUNDU som är pålitlig och rakt framåt, kan du kontakta honom via e-post drogunduspellcaster@gmail.com
    Om du också behöver lösningen till problemet, kontakta honom också.
    1) Om du vill att ditt ex tillbaka.
    (2) Om du alltid har mardrömmar.
    (3) Du vill främjas på kontoret.
    (4) Du vill kvinnor / män att springa efter dig.
    (5) Om du vill ha ett barn.
    (6) Du vill vara rik eller vinna ett lotteri.
    (7) Du vill binda din make / maka att bli din för evigt.
    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    (9) Om du inte kan tillfredsställa din partner.
    (10) om du vill stoppa din skilsmässa.
    (11) om du vill skilja dig från din make.
    (12) om du vill att dina önskemål kommer att beviljas.
    (13) Graviditet stava att tänka barnet
    (14) garanti du vinner oroande rättsfall och skilsmässa oavsett scenen
    (15) Stoppa ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.
    återigen e-postadressen är drogunduspellcaster@gmail.com kontakta honom omedelbart

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...