07/06/2016

Ivan och Ninas bröllop










Det är så underbart med bröllop! Det ligger alltid så mycket energi, förväntan och glädje i luften som man sugs med i och jag bara äskar att få gå på bröllop. 

I år är jag och C bjudna på 5 bröllop och vi planerar att medverka på 3 av dem. Igår på nationaldagen, den 6 / 6 2016, gifte sig våra vänner Ivan och Nina. Ivan är en av C's goda vänner och stora delar av C's vänner var på plats. Temat var som ni säkert förstår av bilderna gult och blått.

Bröllopet gick av stapeln i Huddinge Kyrka och festen anordnades i närheten. Bröllopscermonin var enkel och vacker och avslutades på ett charmigt sätt när budgummen tar upp sin mobil för att ta en selfie i kyrkan. Bröllopsparet är nog bland de jag känner som gör mest saker, tar mest bilder och delar mest bilder på social media så självklart skulle ju inte deras stora bröllopsdag vara annorlunda. Helkul!

Festen började redan vid 16-tiden och ett tag undrade jag hur vi skulle få tiden att gå fram till 02 då festen avslutades, men det var inga problem. Middagen bestod av buffé vilket var ett koncept jag tyckte om. Det var flera fina tal, ett sånguppträdande och ett dansuppträdande. De skar tårtan och dansade sin vals traditionsenligt. Sedan blev det fest och dans och jag måste erkänna att jag nog inte dansat SÅ mycket sedan jag bodde i Italien. Det var kul musik och ett glatt gäng vilket så klart är bästa receptet för en lyckad fest. 

Både söndag och måndag har jag jobbar hemifrån så imorse fick jag mig en välförtjänt sovmorgon och resten av dagen ska jag jobba hemifrån. Sån lyx att ha den möjligheten när man som mest behöver det. 

xoxo

6 comments:

  1. Ååå vad härligt! Så underbart med bröllop!

    ReplyDelete
  2. Jättefina bilder! Håller med om att bröllop är en härlig tillställning. Önskar fler av mina vänner ska gifta sig. KramC

    ReplyDelete
  3. Hej igen. Jättefina bilder verkligen! Kram

    ReplyDelete
  4. Oh you two look adorable! <3

    ReplyDelete
  5. Så snygga ni var! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...