07/11/2015

En fredag med goda vänner och äppelmos-verkstad


Igår när vi hade våra kära vänner Johanna, Samuel och deras veckor gamla bebis Olivia över på middag, så kom vi på den bra iden att det var dags att göra oss av med den sista (nästan) skörden äpplen så vi startade en liten äppelmos-verkstad. J och S är storälskare av äppelmos och åt upp äppelmosburken de fick av oss på bara några dagar så det väldigt lägligt att de efter ett par timmars arbete fick ytterligare 5-6 liter mos med sig hem. 

Att ses bara för middag är så klart väldigt trevligt men att faktiskt göra något produktivt tillsammans är ännu roligare. Att laga äppelmos är dessutom en sådan där mysig syssla precis som att julpyssla. 

En fredagkväll i bästa vänners sällskap, med bebismys, god mat och äppelmoslagning var verkligen en toppenkombination för en lyckad kväll som kom att sluta sent in på natten. 

---

Idag lördag regnar det. Kan knappt minnas när det regnade sist, men det var synd att det skulle regna just idag då jag har en fd kollega från Italien på besök som jag ska försöka visa vackra Stockholm. Men man säger ju att det inte finns något dåligt väder utan bara dåliga kläder så nu ska jag ta på mig lite regnkläder och ge mig ut i rusket. 

Ha en fin lördag fina ni!

xoxo

2 comments:

  1. Men va gott!! jag gjorde mos förra helgen - så gott !!

    ReplyDelete
  2. Vilken lyx med hemlagat! Gott =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...