24/11/2015

A little girl mix



I kväll har jag varit på en sån där riktigt trevlig tjejkväll med både aw drinkar och tapas middag. 
Det var Lisa som stod som arrangör för kvällen och hade bjudit in en kul mix av vänner. Barndomsvännen var med, två före detta studiekamrater och två kollegor varav en relativt nyinflyttad från Brasilien. Vi var lite lagom många och alla hann både prata och skratta med alla. 

För att generalisera lite skulle jag säga att Svenskar är ganska dåliga på att blanda sina vänner. I alla fall många tjejer. Många grupperar nog sina vänner och umgås med vängrupperna separat. Kollegor för sig och sina barndomsvänner för sig. Om kollegan frågar om hen vill hitta på något efter jobbet en dag så blir svaret ofta 'nej tyvärr jag kan inte för jag ska träffa några vänner'.  Medan jag tycker att man i de allra flesta fall borde svara "jag ska träffa några vänner i kväll men det vore kul om du också hängde på".

Jag har alltid gillat att dra ihop mina vänner. Inte bara för att det var ett effektivaste sättet att hinna träffa alla vännerna när jag under mina utlandsår hälsade på hemma i Stockholm, utan även för att jag själv tycker det är kul att mina vänner får lära känna varandra. Idag känner nästan alla mina vänner varandra och hälsar med en kram när de ses vilket gör mig jätteglad.

Därför blir jag alltid extra glad när mina vänner gör samma sak och bjuder med mig i olika kompis-konstellationer. Lisa är väldigt bra på det och jag känner numer flera av hennes fina vänner och tycker det är kul att träffa dem. 

I kväll var en enkel, rolig och riktigt trevlig kväll.

xoxo

9 comments:

  1. Jag håller med om att vi är dåliga på att blanda vänkretsarna, man borde absolut göra det mer!

    ReplyDelete
  2. Vilken rolig kväll ni har haft det och vad fina ni var :-D Kram

    ReplyDelete
  3. Jag håller helt med dig men jag tror man först inser hur svensken beter sig när man bor utomlands. Det är då man själv blir beroende att få hänga med andra och förstår betydelsen av att ta med andra. Bra inlägg. KramC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, absolut blir man mer medveten om det när man bor utomlands men jag har nog alltid fört ihop mina vänner även innan jag flyttade iväg. Min mamma har alltid gjort likadant så jag har nog bara tagit efter vilket jag idag är glad för :)

      Delete
  4. Låter som att ni haft en jätte mysig kväll! Sv: Ja min dag var jätte bra! :)

    ReplyDelete
  5. men va underbart! fina tjejer:D

    sv; jag tror även att många troende, skyller på sin religion när de gör något fel. Men de handlar inte om religionen utan de handlar om ens personlighet, tror jag iallafall. De hemska sakerna som dessa personer skrev till mig de är inte rätt. Jag har släkt som är troende, vänner som är troende som blev helt förvånad över detta inlägg! Man måste lära sig att respektera alla, oavsett:/ synd att inte alla verkar förstå det!
    tack för din kommentar förresten <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja visst är det så. Det är så enkelt att göra en massa idiotiska saker och sedan säga att det är i enlighet deras egen religion... Men som sagt, det är ett känsligt ämne.
      I ditt fall tror jag det mer handlade om några osäkra individer som inte riktigt tänkte sig för innan de kom med sina dumma uttalanden.

      Delete
  6. Men så härligt med tjejkväll!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...