09/11/2015

En måndagslista




Hur har din helg varit?
Lite upp och ner. Fredagskvällen var toppen och likaså var min söndag riktigt bra. Lördagen vill jag inte ens tänka på....

Vad har du för planer för dagen?
Dagen har numer nästan passerat. Började dagen med ett läkarbesök. På jobbet var det relativt lugnt och jag hann ta ikapp lite saker som jag halkat efter med. Tog en lunchpromenad med Johanna telefonsällskap. Ikväll ska jag laga köttfärssås och så ska vi göra det sista i renoveringen av sovrummet.

Vad gjorde du igår kväll?
Åt god mat och såg ett avsnitt av Bron

Vad har du på dig?
En svart klänning, svarta stövlar, en grå kavajkofta och ett långt silverhalsband. 

Vad åt du till frukost?
En ost- och skinkmacka och en kopp early grey-te. 

Hur många gånger har du tänkt träna den här veckan?
Har planerat in 3 pass - Core pulse, spinning och yoga. 

Vilken tid vaknade du i morse?
06:45. 5 minuter tidigare än vanligt pga av läkarbesöket. 

Har du något mål på jobbet du vill uppnå den här veckan?
Få bättre koll på de vidarefakturerbara kostnaderna i lönefilen. Säger er ingenting jag vet :)

Sov du gott i natt?
Ja verkligen, men sov bara runt 7 timmar vilket är lite för lite för mig...

Någon speciell person du vill höra av dig till den här veckan?
Tål att funderas på. Har regelbunden kontakt med väldigt många just nu, antagligen pga av det tråkiga som hände. 

Vilken var den senaste bloggen du läste?
Oj osäker. Men jag tror det var evahle.se
En välskriven och tankeväckande blogg jag läser rätt ofta

Några kul planer i veckan?
Ser fram emot morgondagens lunch med två av mina bästa vänner. Och lördagens middag med familjen. 

Har du redan planerat helgen?
Nja. Har planerat en födelsedagsmiddag på lördag kväll och yoga på söndag förmiddag. Inget mer än så länge.

Veckans måsten?
Måste och måste men vi vill gärna bli klara med sovrumsrenoveringen. 

Saknar du någon?
Jag saknar min underbara kompis Amanda som bor i Frankrike. 

Vad längtar du efter?
Att få rida. Det var flera månader sedan jag satt på en hästrygg nu. Det är bland det bästa jag vet och det är lite trist att det inte blir av oftare. 

Bilderna är från i våras när jag och sambon tog oss ut på en dagsridtur i en nationalpark på Curacao i Västindien. En helt underbar dag jag ofta tänker på.

Ha en fin måndagskväll nu!

xoxo

8 comments:

  1. Härliga bilder! Förstår att du saknar att rida. Jag måste erkänna att jag aldrig gjort det, men skulle gärna vilja prova nån gång. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det borde du verkligen göra, det är en helt underbar känsla :)

      Delete
  2. Gud vilka härliga bilder! Lite annat än det regnrusk som råder nu =P

    ReplyDelete
  3. Rolig lista, och säger som de andra - vilka härliga bilder! :)

    ReplyDelete
  4. Roligt att läsa :) Tack för dina fina ord i detta inlägg! :) <3

    ReplyDelete
  5. Hej. Vilka underbara bilder! Jag red när jag var liten och har länge funderat på att starta igen men det har inte blivit av bara. Är Bron bra? Är lite sugen på att se den. Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har du tid tycker jag absolut du ska ta upp ridningen igen! Det är en sån underbar sport.
      Bron är väldigt spännande och ja jag tyckte den var bra! :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...