21/03/2016

En social helg


Måndag igen och jag är glad. Påsken är på ingång och jag känner myskänslor i kroppen. Det blir en relativt kort och bra (tror och hoppas jag) arbetsvecka och en lång helg och jag ser fram emot att mysa med familjen, läsa böcker, promenera, äta gott och plugga lite körteori. 

Helgen som precis har varit var också mysig, fast på ett annat sätt. I fredags hade jag och C inga planer utan tänkte bara spendera kvällen hemma med lite mat och film men precis innan jag skulle gå från jobbet kom förslaget om en aw och vi nappade. Vi var 2 tjejer och 6 grabbar som sågs nere på Sas Radisson och skålade oss igenom några öl och cider. Jag drack en torr Ekologisk Dansk äppelcider, Mayers, vilken var fantastiskt god. Några av oss gick sedan vidare till Wagamama där jag den här gången tog en Ramen soppa som var fantastiskt god, så nu tar jag tillbaka de negativa åsikterna jag lade fram om Wagamama förra gången jag var där. En mycket trevlig spontan fredagskväll!

Även i lördags blev planerna lite ändrade. Jag skulle ha startat dagen med träning och lunch med Jessica men bägge kände sig lite sega så det ställdes in med kort varsel. Istället åkte jag och C till Blomsterlandet och Plantagen och bara traskade runt för att i huvudet påbörja en plan av vår trädgård. När solen tittade fram en snabbis på eftermiddagen hann vi även rensa en rabatt på icke identifierbara växter. Nu är rabatt-platsen tom och vi funderar på vad vi ska plantera bredvid vår entrétrappa. Någon som känner till något fint som trivs i skugga?

Sen eftermiddag och kväll spenderades med våra vänner Niklas och Linnea som kom från Västerås och hälsade på. Vi fikade, pratade, lagade mat, pratade lite mer, drack goda drinkar och ja pratade lite mer. Dom hade med sig brädspel men det fick vi aldrig tid för på lördagskvällen utan började istället började vi söndagen med ett parti, eller om det bara var ett halvt parti, av De Alchemist. Det skulle vara en enkel variant av ett äta brädspel men varken jag eller C tyckte det var jätteenkelt...  Det krävdes både minne, strategi och taktik för att klara sig. En hög dos hjärngympa om ni frågar mig men det var rätt kul ändå. Himla mysigt med övernattning med vänner tycker jag! 

När vännerna efter lunch åkte hemåt fick vi spontanbesök av några vänner till C så det blev en eftermiddagsfika med båtsnack. Sen kom vi äntligen hemifrån, åkte till Barkarby där vi spanade in MIO, Chilli och Ikea. Vi är fortfarande på jakt efter en soffa och fåtölj till matsalen och vill även skaffa oss sköna loungemöbler till altan. Vi hittade ingetdera men fick med oss lite annat smått hem. Så klart. 

Vi hann med så mycket i helgen att det känns som helgen var mycket längre än den egentligen var. Skön känsla! Dock fick vi inte tag på några Kent-biljetter vilket var en av de få planer vi egentligen hade den här helgen. Men varken jag eller C är något större Kent-fan så egentligen ingen större skada skedd, men det skulle ha varit kul att gå på konserten. Andra gången på kort tid jag misslyckas i mitt försök att få tag på konsertbiljetter. Även Beyonce's biljetter försvann innan jag ens hann blinka. Bättre lycka nästa gång. :)

xoxo

9 comments:

  1. Låter ut som en trevlig helg! Å barkarby var jag jämt och rände runt när vi bodde i närheten förut.
    Oki det infaller alltid den 21/3!

    ReplyDelete
  2. Vilken mysig helg du har haft! Kram

    ReplyDelete
  3. Hej. Låter som en jättebra helg. Önskar jag kunde vara lite mer spontan men det är svårt när man har barn som ska hämtas och så. Härligt med laungemöbler till altan!! Kram

    ReplyDelete
  4. Härlig helg, älskar när det blir sådär spontant kul.

    ReplyDelete
  5. låter som du har haft en bra helg :)

    ReplyDelete
  6. Murgröna? Är väl vintergrön också:)

    ReplyDelete
  7. Vilken jättebra helg. Du går inte ut så mycket nu för tiden märker jag ;) Bli inte tant i förväg som alla andra tråkiga människor som bara sitter i sina lägenheter med sina sambos och glor ;) KramC

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...