16/03/2016

Zootopia 3D


Jag säger alltid att jag gillar tecknad film och har sett många, men när man jag väl börjar prata med de riktiga fansen har jag bara sett en bråkdel. Jag gillar för det mesta bara de tecknade filmerna som handlar om djur. Prinsar och prinsessor och dylikt tycker jag inte om. Lejonkungen är min favorit.

På julafton "ser" (har på) jag i alla fall varje år Kalle Anka och hans vänner och i år hade de med en snutt av den kommande filmen Zootopia. De visade en scen med några extremt långsamma sengångare som jag tyckte var jättekul och sedan dess har jag velat se filmen. Och igår var det dags.

Jag, C, Lisa och John sågs i Mall of Scandinavia, kikade runt lite, åt middag ihop och gick sedan på bio. Vi såg Zootopia i 3D och med Engelskt tal. Den fick mig att skratta en hel del och var otroligt söt. Och jag älskade många av karaktärerna. Jag tyckte även filmen hade ett bra budskap om vår samtid. Att våga tro på sig själv, att inte ha förutfattade meningar och framför allt att inte ha fördomar emot de som inte ser ut som en själv. Moralkakorna var många men framfördes med humor och söthet och jag tycker Disney har gjort ett bra jobb. Helt klart en film värd att se!

xoxo

6 comments:

  1. Vi har och såg den filmen på bio för någon vecka sen vi också. Den gillades av hela familjen! Så ja dom har verkligen lyckats med den filmen!

    ReplyDelete
  2. Den där filmen vill jag också se! Kram

    ReplyDelete
  3. Hej. Jag hörde på dagis att det var bästa Disneyfilmen på många år, både för både vuxna och barn, men tyvärr är mina barn för små för att se den än. Kram

    ReplyDelete
  4. Zootropolis är ju verkligen HELT fantastisk! Filmens moralkakor behövs verkligen i dagens främlingfientliga samhälle :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...