12/03/2016

Det där med att ha barnasinnet kvar








Jag har kommit fram till att jag är lite barnslig av mig. Jag är rastlös som ett barn. Jag gillar att hela tiden göra saker och att skapa saker. Jag gillar att dagdrömma. Jag gillar glad musik och har inget emot att ha Astrid Lindgren-sånger, Disney eller Babblarna på hemma. 

Vidare gillar jag söta saker. Gulliga ting och sockersöta stilar. Jag gillar djur! Bilder av djur, djurprynadsaker, gossedjur och ja allt som har med djur att göra.  Och idag när jag höll på att fixa runt hemma insåg jag att mitt hem är väldigt präglat av min söta smak, trots att vi inte har några barn i hemmet.

Kuddfodralen med elefanter och påslakan-settet med får kommer bägge från Sovtex.se. Ankan är köpt i en designbutik i Danmark och älgarna likaså. Det svarta fåret kommer från Bruka Design (en av mina favoritbutiker i Stockholm).  Och giraff-tavlan  (som just nu står på golvet pga de nymålade väggarna) är köpt på Mio. Jag älskar dem alla!

Jag gillar även tecknad film. T ex är planen för tisdagskvällen att gå på bio med två vänner och se Zootopia vilket jag tycker ska bli jättekul.

Jag gillar allt som man kan sätta ordet söt framför. Och än mer gillar jag allt som man kan användas med ordet mysig. Ja, jag känner att jag verkligen har barnasinnet kvar, men utan att vara direkt barnslig, tror jag. Och är jag lite barnslig gör det ingenting :)

xoxo

4 comments:

  1. Tycker det verkar vara en alldeles lagom dos barnasinne :-) väldigt snygga prydnader å tavla!

    ReplyDelete
  2. Jag är också rätt barnslig av mig faktiskt :)

    ReplyDelete
  3. Hej. Jättefina inredningsdetaljer! Ankan från Danmark var helt underbar. Kram

    ReplyDelete
  4. Jättefin tavla och söta sängkläder men JAG HATAR BABBLARNA!! / Tess

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...