08/03/2016

Veckolista vecka 9


Veckans roligaste vardagshändelse: Hade en superbra lunch med Johanna i torsdag. Trots den korta tiden hann vi prata om väldigt mycket och det kändes otroligt bra när jag sen återvände till kontoret. Det är det som kallas äta vänskap!

Veckans bästa kväll: Fredagsmiddagen i Uppsala

Något extra bra jag har gjorde: Att jag vann över min slöhet och tog mig iväg till Sälen.

Veckans bästa låtar: If I were sorry - Frans (Igen)

Vilken bok läste jag: Jag läste ut boken 'Och bergen svarade', recension kommer.

Nya inköp: Tråkigt nog ingenting

Veckans bästa måltid: Godast var nog de vegetariska bön- och aubergine-wrapsen vi lagade i lördags.

Antal träningspass: Bara tre. Men jag låg allt annat än inte på latsidan i helgen, trots att inga träningspass hamnade på listan.

Veckans bästa film, serie, dokumentär eller tv-program:  Enda gången jag såg på TV under hela veckan var i lördags då jag såg ca hälften av andra chansen i Melodifestivalen. Men helt ärligt så var den så dålig att den inte får vara med som veckans bästa så jag svarar inget på den punkten.

Veckans sämsta: Min hud! Den har nu fått nog av det gräsliga vädret, hoppandet mellan varmt och kallt, mössor, halsdukar, träningssvett m.m och ser värre ut än vad den har gjort på länge. Min hud mår som bäst varma dagar när den får luftas (bära så lite kläder som möjligt) och när den får sol i lagom mängd. Detta är ju inte riktigt fallet just nu så huden visar sin klagan genom utslag, finnar och eksem. Och det kliar.

Ett minne jag kommer bära med mig från veckan: Vasaloppet! En helt fantastisk dag.

Vad ser jag fram emot kommande vecka: Att få gå till frisören, ta igen lite träningspass och myshäng hos vänner på lördag kväll. Idag påbörjar jag även en ny bok som Lisa rekommenderat vilken jag ser fram emot.

Bilden är snart exakt ett år gammal och är tagen i Västindien förra året.

***

Igår kväll påbörjade jag rengöringen av vardagsrummet som nu är äntligen är färdigmålat. Nu återstår "bara" att införskaffa fönsterbrädor, en soffa, ett soffbord, en fåtölj, en läslampa, ett soffbord, gardiner och en matta. Tanken är att halva rummet ska agera matsal och andra halvan myshörna med soffa och fåtölj framför den öppna spisen. Vägen dit är lång men nu är i alla fall den roligaste biten kvar, att shoppa och inreda :)

Jag tog även en halvtimme åt att träna fick-parkering vilket nog är den del av körkortet jag har svårast för. Och inte blir det bättre. Tips någon?

Kvällen avslutades med ett spel jag laddat ner på mobilen. Jag som aldrig spelar varken tv-, data- eller mobilspel har äntligen hittat något jag tycker om, Wordfeud!

xoxo

9 comments:

  1. Kan inget hemligt tips, det är bara att öva öva öva . ;-) heja dig å lycka till när det är dags!

    ReplyDelete
  2. Kul läsning och den där wrapsen låter riktigt god! Kram

    ReplyDelete
  3. Kul lista och fin bild! Tips för fickparkering tycker jag är att sikta på bilen bakoms vänster fram med ditt vänster bakhjul. Men det ÄR det svåraste momentet med körningen för typ alla. Lycka till. KramC

    ReplyDelete
  4. Låter ut som en bra vecka det där! Skulle också behöva ta tag i städning här hemma .

    ReplyDelete
  5. Hej, jag är Sandra Mari Jag är mest lyckligaste personen på jorden, efter 6 månader av sorg och sorg utan att med ett jag älskar, jag försökte alla mina möjligt bäst att se till att jag gör min älskare glad men det verkar aldrig fungera bra det var som jag gör allt förgäves men allt tack går till Dr Ogundu kom att ändra alla mina bekymmer och sorg till glädje. Jag visste den store mannen när jag läser några underbara vittnesbörd om Dr Ogundu hur han har hjälpt massor av människor på deras relationsproblem jag läste en tidning när jag såg stora vittnesmål, liksom min situation då jag beslutat att inte slösa tid eftersom jag har missade min älskare så mycket jag beslutade att kontakta honom och dela alla mina problem med honom som han berättade för mig att inte oroa sig för att han försäkra mig om att allt inom 48 timmar skulle redas ut jag trodde Dr Ogundu så mycket på grund av hur han har varit hjälpa många människor, min pojkvän som lämnade mig för gott plötsligt svarade min text och tillbaka mina samtal och bad mig förlåt honom var jag så glad är så tacksam mot Dr Ogundu för vad han har gjort för mig och jag lovar att vittna hans godhet hela mitt liv. Om du det går samma problem eller någon form av problem kontakt denna stora man på sin e-postadress: drogunduspellcaster@gmail.com
    1. Lär din älskare eller make tillbaka
    2. Pengar spell / lycka spell
    3. Välstånd stavnings
    4. Skydd trollformler
    5. Skaffa ett jobb stavnings
    6. Promotion trollformler
    7. Att få dina pengar tillbaka
    8. Freedom trollformler
    9. kärlek stava
    10. Hämnas stavnings

    ReplyDelete
  6. Hej. Kul lista. Min hud mår också dåligt vintertid, både ansikte och händer blir snustorra, suck. Kram

    ReplyDelete
  7. Läcker klänning

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...