15/03/2016

Veckolista vecka 10


Veckans roligaste vardagshändelse: Jobbet! Min chef/enda kollega är på semester och jag har fått ansvara för hela finansavdelningen i Stockholm själv. Vissa dagar trodde jag att jag skulle explodera av irritation eller stress men jag faktiskt klarat mycket mer än jag trodde att jag kunde och jag känner mig stolt. Trots att jag har lyckats ställa till det lite...

Veckans bästa kväll: Lördagskvällen med middag och mello hemma hos några av våra bästa vänner.

Något extra bra jag har gjorde: Tillbaka till jobbet och exemplen är många.... Jag har tagit många egna många beslut. Hanterat revisorer. Skickat rapporter. Och mycket mer. Men sånt som jag och min chef ofta gör ihop har jag fått klara på egen hand.

Veckans bästa låt: Jag diggar fortfarande Frans låt men för att lägga in något nytt så gillar jag just nu både 'Better place' och 'Stand by you' med Rachel Platten.

Vilken bok läste jag: Jag har gett mig in på boken Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist. Det går lite segt än så länge men tror den kan komma att bli spännande.

Nya inköp: Tre rea-plagg från H&M; En supertight klänning, en over size kofta och en kjol. Spontan-lunch-shopping med Lisa :)

Veckans bästa måltid: Lunchen på Restaurang Cafe Milano med pappa. Vi åt en pasta med lammfärs och salvia som var supergod.

Antal träningspass: Tyvärr bara tre Spinning, dans, barre. Löpningen uteblev i fredags pga humören och någon yoga hann aldrig med i helgen.

Veckans bästa film, serie, dokumentär eller tv-program: Förutom mello har vi bara sett på tv en kväll och då blev det dokumentären The Meerkats vilken jag tyckte var lite söt. Surikater är ju så charmiga!



Veckans sämsta: Fredagen! Nästan allt som kunde gå fel gick fel. Det var alltifrån läkarbesök till arbetet. En riktigt dålig dag helt enkelt.

Ett minne jag kommer bära med mig från veckan: Ja tyvärr blir det nog fredagen....

Vad ser jag fram emot kommande vecka: Tjejmiddag imorgon kväll och sen helgbesök med övernattning vilket alltid är mysigt.

Jag vet att det börjar lyda mot vår men jag delar ändå en vinterbild tagen på skansen för lite över ett år sedan.

***

Igår kväll hade vi besök av en bergvärmefirma. Tanken är nämligen att vi ska byta ut hela vårt värmesystem hemma i villan och vi lutar åt att vi väljer att borra bergvärme. Ett stort och dyrt projekt men jag tror det kan vara en bra investering som garanterat ökar värdet på huset. bergvärme ska var ett bra miljöalternativ, med låg underhållning och väldigt låga elkostnader. Nu måste vi bara välja vilken firma som ska få ta oss igenom detta stora alternativ. Någon som har erfarenhet av detta?

Imorse istället var det dags för körlektion på bilskolan igen. Idag var det dags för lands- och motorväg vilket gick över förväntan. Mitt största problem är att hålla hastigheten. Jag ligger ofta gärna lite över hastighetsbegränsningen på de vägar där underlag och sikten är god vilket är något jag måste träna på. Annars klarade jag påfart och omkörning galant men ska träna lite på avfart där jag tydligen började bromsa lite för tidigt. Jaja. Det är så otroligt mycket att hålla i huvudet och jag kan tycka att de stirrar sig blinda på detaljer. Men lite närmare uppkörningen börjar jag i alla fall komma och måste nu på riktigt börja plugga teorin.

Lite sen är jag nu på väg till jobbet och har en hektisk dag framför mig. Ikväll blir det bio med C, Lisa och John vilket ska bli toppenskoj.

xoxo

5 comments:

  1. Jag gillar också Rachel Platten, inte så många som känner till henne så kul att du nämner henne

    ReplyDelete
  2. Hoppas det gick ok hos läkaren i fredags fast det var en dålig dag.

    ReplyDelete
  3. Fin bild med Dalahästen!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...