14/03/2016

Och så var det måndag igen...



Ytterligare en bra helg, utan att vara direkt speciell, har passerat och jag är på väg till jobbet, igen. 

Helgen kändes lång, vi har hunnit med en del men ändå vilat. Men samtidigt känns det som det var igår jag var på jobbet senast. Konstig känsla. 

Vi har faktiskt inte gjort något speciellt alls den här helgen. I fredags var jag hos frisören, The hair bar i Mood gallerian. Det var väldigt mycket folk på plats och köer både till tvättstolarna och klipplatserna. Men det gjorde mig inget alls. Jag hade inga tider att passa utan satt först och läste en bok och sen fick jag halvligga ett bra tag i en massagestol medan färg och inpackningar (eller vad nu allt var) gjorde sitt i mitt hår. Jag är inte så förtjust i att gå till frisören och hade inga direkt höga förväntningar men med facit i hand är jag nöjd både med resultatet och tiden spenderad där. Därefter blev det spontan middag i Vällingby centrum med C och till slut en dokumentär i sängen innan vi somnade redan vid 10 tiden. Värt att nämnas är att fredag dag var en riktigt riktigt dålig. Allt som kunde gå dåligt gick dåligt. 

Lördag dag var vi bara hemma. Fixade omkring inne och ute och fick väldigt mycket bra gjort. Äntligen är huset beboeligt igen. Vädret var underbart och vi satt en stund i solen och bara småpratade om alla tankar och planer vi har i trädgården när våren på riktigt anländer. På kvällen åt vi middag och såg Melodifestivalfinalen hemma hos Johanna och Samuel. En riktigt mysig kväll som kom att sluta mycket senare än tänkt. 

Igår söndag var vi några timmar på Båtmässan och Vildmarksmässan i Älvsjö med Robert och Moa. Jag tyckte väl inte någon av mässorna var vidare bra men det var lite kul att traska omkring och bara titta på allt roligt som finns. Inne på båtmässan fick jag en innerlig längtan till sommaren och Stockholms skärgård. Inne på vildmarksmässan fick jag lust att börja klättra igen. Förstår inte varför jag slutade? Det som var så kul!

Igår eftermiddag kom sedan Erika, Jens och Alva på besök. Pinsamt nog är det en av mina bästa vänner och det var första gången hon kom på besök i villan, hur kunde det bli så? Vi åt hembakad äppelpaj, drack vår egen äppelmust och lekte med gosedjur, eller Alva gjorde i alla fall och involverade oss alla. Brasan var tänd och det blev en mysig eftermiddag.

Under hela eftermiddagen hade vi biffen i ungen och på kvällen åt jag och C pulled beef och delade på en flaska rött. Ja det var den helgen. 

På jobbet har jag väldigt mycket att göra den här veckan men jag ska verkligen försöka att inte stressa. Fast det är nog ganska bra att ha mycket att göra just nu, det kan hjälpa mig att tänka mindre på annat. Veckan bör även bjuda på bio, tjejmiddag, lite träning och gäster över helgen. 

xoxo

3 comments:

  1. Alltså äppelpajen var VERKLIGEN god! Musten också. Även Alva diggade den som ni märkte. MEJA!

    ReplyDelete
  2. Låter som en härlig helg. KramC

    ReplyDelete
  3. låter som att du har det tufft just nu (eller så misstolkar jag alldeles), så jag skickar en stor styrkekram <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...