06/05/2016

En helt egen dag



Innan jag träffade C och blev med villa levde jag ett ganska annorlunda liv i jämförelse med det jag har idag. Jag träffade mer vänner, tränade oftare och mer, reste mer, läste mer böcker och ja hade mer egen tid. Jag älskade mitt liv, fyllde det med precis det som gjorde mig lycklig i den stunden. 

Missförstå mig inte nu. Jag älskar mitt liv idag med, på ett annat sätt bara. För varje dag som går tycker jag det är allt mer fantastiskt att bo i villa och C är det bästa som har hänt mig. Att bygga ett liv tillsammans med den man älskar, att skynda långsamt på den väg vi planerar att dela för all framtid är en underbar känsla. 

Men ibland är det skönt med egen tid och bara göra det man själv tycker är som roligast. Igår hade jag en sån dag. C åkte tidigt igår morse på en tre-dagars svensexa och jag tog sovmorgon. Sov till 10, det händer i stort sätt aldrig annars. Jag åt frukost på gräsmattan och låg sedan rakt upp och ner på gräset och solade i en timme eller så. Cyklade sedan upp till centrum där jag shoppade lite presenter och drack en iste i solen innan jag kravlade mig in på gymmet. Jag ville träna men det tog emot att stänga in sig när vädret äntligen är fint. Jag sprang 20 minuter på löpbandet innan det var dags för en timmes body balance.

Body Balance är en av mina favoritklasser på SATS. Men det är egentligen hemligt. Det klassas inte helt som riktig träning!? Men jag har sedan jag blev en SATS-tjej 2002 älskat klassen, tycker den kombinerar styrka, stretch och avkoppling på bästa sätt. Det var ett riktigt härligt träningspass och jag kan tillägga att jag idag har träningsvärk i magen. 

Efter träningen cyklade jag hem igen. Får lite småstadskänsla av att kunna ta cykeln 10 minuter genom parkgångar för att komma till ett stort centrum där det mesta man kan tänkas behöva finns; träning, shopping, caféer, restauranger och matbutiker. 

Jag åt sen lunch på altan och låg sedan en stund i solen och lyssnade på min ljudbok innan rastlösheten slog till. Då blev det fart på mig och jag började rensa i lite rabatter, packa inför resan och städa både utomhus och inomhus. 

På kvällen lagade en av mina favoriträtter, halloumiburgare, och såg ett avsnitt av Suits. En sån himla skön ledig dag helt ensam. När jag sedan skulle sova saknade jag C och somnade inte alls lika lätt som jag gör när han ligger vid min sida. 

Idag åker jag till London. Staden jag räknar som mitt andra hem efter de 4,5 åren jag bodde där. Har inte varit där på flera år och tycker det ska bli fantastiskt kul att äntligen åka tillbaka och återuppleva lite minnen. Bloggen kommer vara tyst i några dagar och under tiden så jag önskar er alla en riktigt trevlig helg!

xoxo

7 comments:

  1. Oj vad du hann med! Skönt med lite egen tid också. Du får ha det så bra på din resa nu!

    ReplyDelete
  2. Egen tid behöver alla ibland och vilken underbar dag du har haft. Jag önskar dig även en trevlig resa och passa på och njut! Kram

    ReplyDelete
  3. Låter som en riktig Maria-dag. Trevlig resa, hälsa underbara UK från mig. KramC

    ReplyDelete
  4. Gillar att du kallar villaköpet för att skynda långsamt, hehe. Helt min stil!

    ReplyDelete
  5. Låter som en supermysig dag och egentid är så viktigt man laddar om sina batterier så man blir en trevligare sambo:)kram

    ReplyDelete
  6. Så fin du är :)
    och så roligt att du åker till london :D ha det så bra där!!

    ReplyDelete
  7. Åh vad roligt att åka till London. Hoppas du får det bra :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...