19/05/2016

Veckolista vecka 19


Veckans roligaste vardagshändelse: Förra måndagen när jag härjade runt i London hela dagen. Underbara underbara London! Bara att strosa omkring på Londons gator ger mig lyckorus i kroppen.

Veckans bästa kväll: Lördagskvällen med mat, snacks, vänner, mys och Eurovision på TV.

Något extra bra jag har gjorde: Nej. Faktiskt inte. Jag gjorde ingenting jag skulle ranka som extra bra förra veckan, men hade en rätt bra vecka ändå.

Veckans bästa låt: Sound of Silence - Dami Im (Australiens Eurovision-bidrag)

Vilken bok läste jag:  Min fantastiska väninna - Elena Ferrante.

Nya inköp: Två par nya klackskor från London! Med mera :) Men orkar inte rabbla allt här men några plagg blev det. Dock mindre än väntat.

Veckans bästa måltid: Torsdagens middag på Wagamama med Teresa och Julia. Mumsigt och trevligt!

Antal träningspass: Ynkliga två. Ett joggingpass (utomhuspremiär) och ett body pump pass i lördags. Hade ytterligare två pass inplanerade men, i fredags blev jag övertalad om att luncha med kollegorna istället för att träna, och i söndags hade jag för mycket träningsvärk från lördagsträningen så jag skippade yogan. Bortförklaringar... ;)

Veckans bästa film, serie, dokumentär eller tv-program: Måste nog säga Eurovision-festivalen, både för att jag tyckte den var riktigt bra och för att det var det enda jag såg på TV den veckan.

Veckans sämsta: Det hände inget extra bra den här veckan men heller inget extra dålig. En väldigt lugn och medelmåttig vecka helt enkelt. Ganska skönt att ha sådana då och då med.

Ett minne jag kommer bära med mig från veckan: Mina underbara dagar i London!

Vad ser jag fram emot kommande vecka: Hoppas på sol och trädgårdsfix i helgen.

*****

Det var ett tag sedan jag bjöd på en veckolista så här är en. Tror egentligen jag själv uppskattar de mer själv än vad ni läsare gör men så får det vara. Bilden är tagen vid Gardasjön för några år sedan. Den klänningen älskade jag men jag råkade krypa den så den tom blev för liten för att ha som topp, så tråkigt.

Lugna dagar fortsätter. Hemma pysslar vi vidare med golvläggningen och på jobbet slutför vi årsredovisningar och granskar balanskonton. Väldigt lugnt. Och skönt.

Igår kväll var jag hundvakt och passade på att ta en lång kvällspromenad vid 22-tiden. Jag har alltid föredragit värme framför ljus men helt plötsligt tyckte jag det var helt fantastiskt att gå på en kvällspromenad så sent och det fortfarande var ljust ute. Jag och Stella träffade både på en räv en katt och ett rådjur på vår promenad :)

Idag på lunchen ska jag på The trip - Immersive fitness #6 som hade premiär i veckan. En kompis testade det i tisdags och sa att grafiken var cool så jag ser verkligen fram emot det. Gick regelbundet på 1an och 2an för ett år sedan ca och hann testa 3an en gång men 4a och 5an har jag helt missat. Men nu jäklar ska jag köra gärnet på 6an!

xoxo

6 comments:

  1. Det är ju så kul med listor! Vill också besöka London!

    ReplyDelete
  2. Mitt bästa program var också Eurovisionfinalen och hoppas verkligen vädret blir bättre! Kram

    ReplyDelete
  3. Roligt med såna listor :)
    och sound of silence låten är så bra :)

    ReplyDelete
  4. Jag gillar dina veckolistor jag med så fortsätt med dem!

    ReplyDelete
  5. Älskar London, så sugen jag blev på att åka dit igen!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...