16/05/2016

Fel låt vann! :)



Det har varit en lugn helg. Ingen superbra helg men inte dålig heller. Det som har varit dåligt var vädret. Jag har hur mycket som helst jag vill pyssla med i trädgården men i det vädret som har varit hade jag noll lust att ta mig ut. 

I lördags var jag i alla fall och tränade. Körde en timme body pump och om man ser till den extrema träningsvärk jag fortfarande har måste jag tagit i rätt bra. Skön känsla. 

Vi har även fortsatt arbetet med att lägga golv och är nu klara med sovrummet och vardagsrummet och har påbörjat hallen, en liten men komplicerad yta. 

Jag har sorterat ut vinterstövlar och vinterjackor och lagt upp dem på vinden så nu bara får det inte bli vinterväder igen. Men tittar man ut genom fönstret idag så känns det som att stövlar skulle ha varit bästa skovalet men jag bara vägrar ha vinterstövlar i maj. Av principskäl. 

I lördags bjöd vi spontant över två av C's vänner på middag och drinakr för att kolla på Eurovision tillsammans. Det var kul. Jag tycker Sverige gjorde ett fantastiskt jobb av anordnandet av festivalen, och Måns och Petra var otroligt duktiga presentatörer. Jag tycker även att stora delar av årets tävlande bidrag var bra, något jag sällan tycker. Det fanns bara en handfull skara av låtar som var dåliga, och tyvärr fanns vinnarlåten bland dem. Själv tyckte jag mycket om Australien(!), Österrike och Ungern. Sverige och Italien finns alltid i mina hjärtan och jag har lyssnat på de sångerna i flera månader nu så det gills inte riktigt. Det vinsttippade bidraget från Ryssland tyckte jag var ok, men jag är ledsen, jag tyckte Ukrainas bidrag var både tråkigt och dåligt. Men men. Det var iaf en riktigt kul kväll!

Igår söndag pysslade vi vidare hemma. Vi var även en sväng på IKEA, ett par blomsterbutiker och storhandlade. Dagen försvann i ett svep utan att det känns att jag fick något vettigt uträttat. Eller rättare sagt, hela helgen bara flög bort. Oplanerade helger har förmågan att bara flyta förbi, det är skönt att inte ha några måsten, men jag uppskattar känslan av att ha gjort uträttat saker mer så nästa helg kommer vi garanterat ha mer på schemat. 

xoxo

4 comments:

  1. Usch ja, vinnarlaten var jattedalig. En sadan som man glommer sa fort de sjungit klart! Australien var bast.

    ReplyDelete
  2. Jag tycker också att Ukrainas låt var tråkig och att Australien skulle ha vunnit istället! Kram

    ReplyDelete
  3. Ja helt fel låt vann. Ja jag hoppas verkligen att jag får någon som lyssnar på torsdag när jag ska till vårdcentralen

    ReplyDelete
  4. Hej. Jag tyckte heller inte om vinnarlåten, den var ju så tråkig. Liksom många tyckte jag om Australien och Ryssland! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...