03/05/2016

Föreläsning med Elaine Eksvärd






När jag tog anställning på min nuvarande arbetsplats gick jag för första gången i mitt liv med i facket och valde fackförbundet Unionen. Som Unions-medlem blir man med jämna mellanrum bjuden på intressanta föreläsningar och då och då tar jag mig tid att medverka.

Igår hade jag bokat en plats på Elaine Eksvärds föreläsning på Oscarsteatern och blev överraskad att även Jessica W Sandberg skulle hålla en föreläsning så jag fick se dem båda. 

Jessica är PR och press-ansvarig för SOS barnbyar och talade om media-kommunikation, kommunikationsmissförstånd och att stå upp för sina värderingar. Hon var en bra talare men föreläsningens innehåll var inget som intresserade mig avsevärt. 

Näst på tur stod Elaine och efter att ha blivit lite trött i stolen av första föreläsningen blev jag positivt överraskad att hon var så rolig. En riktigt uppiggande föreläsning med massor av bra tips. Den här föreläsningen handlade också om kommunikation men på ett mer personligt plan. Hur man ska medvetet skapa den bild som andra får av en själv. Hur man ska presentera sig själv. Hur man kan vända på meningsuppbyggnader för att göra sig själv lite mer intressant. Hon sa många självklarheter men ändå tyckte jag hon gav många bra råd. Hon pratade även om personlighetstyper och hur olika människor önskar att bli bemötta. 

Jag helt enkelt älskade Elaines föreläsning. Hela hon var så härlig och energigivande. Jag kan erkänna att jag sporadiskt följt hennes blogg i ett par år nu men igår fick jag en helt annan bild av henne, vilket var kul. 

xoxo

4 comments:

  1. Åh vad kul att se en föreläsning med henne :)

    ReplyDelete
  2. Så kul att få höra henne. Jag har läst hennes bok vilken var jättebra. / Lina

    ReplyDelete
  3. Åh hennes föreläsning skulle jag också vilja gå på! Kram

    ReplyDelete
  4. Men så spännande med föreläsning med henne.skulle gärna vilja läsa hennes bok.kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...