23/05/2016

Bildbomb från helgen


Och så var ytterligare en skön helg passé och en ny vecka har tagit sin form. Det var så skönt med helg och jag var inte jättesugen på att gå till jobbet när jag vaknade imorse, men nu sitter jag på tunnelbanan och ser ändå fram emot arbetsdagen. 

Helgen har i alla fall varit super! Den har innehållit lite var varje, och verkligen de perfekt komponenterna för göra helgen så bra. 

I fredags var jag och C bara hemma. Vi fixade en liten egen räkfrossa och delade på en flaska rosé och bara satt och myste hela kvällen. I lördags var C vid båten medan cyklade upp till Vällingby centrum där jag körde en timme body pump och sedan åt lunch. Väl hemma sen vilade jag en stund innan jag satte fart med plantering av två blomgrupper (de vita höga ni ser på bild 3) och tomaterna (bild 4). Sedan körde jag stor(snabb)städning inomhus och började preppa middagen. Till slut kom C hem och hade fiskat upp våra middagsgäster Robert och Moa på vägen och kvällen bjöd sedan på en 7 timmar lång parmiddag :)

Igår söndag började jag dagen med att cykla till SATS för en timme body balance och när jag kom hem blev det grill-lunch. Mums. Sen drog vi till stan och mötte upp Peter, hängde i Tanto ett tag och såg på alla glada som sprang colour run och tog sedan en fika på söder. När vi kom hem slappade vi ett bra dag på tomten. På kvällen tog jag itu med arbetet att riva upp hela golvet i gästrummet medan C lagade makaronigratäng. Vi hann även med ett par avsnitt av Suits, så bra!

En helg som bjuder på god mat, mysiga stunder, goda vänner, sol. trädgårdsfix, träning och lite arbete hemma kan inte annat än kallas för en bra helg.

xoxo

5 comments:

  1. Hej. Låter som en väldigt bra helg och så fin uteplats ni har. Och bra könroller där du river golvet och mannen lagar mat! I like. Kram

    ReplyDelete
  2. Vilken underbar helg du har haft och vad härligt med nytt golv! Kram

    ReplyDelete
  3. Vilka fina bilder, låter som en bra helg det där! Fin uteplats ni har.

    ReplyDelete
  4. Bra sysslofördelning där:) Och fina bider!! KramC

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...