02/05/2016

En himla bra helg!


Det har varit en sån kanonhelg! Solen har strålat, jag har har varit mycket utomhus, jag har fått umgås med tre av mina bästa väninnor och vi har i stort sätt fått oss ett nytt sovrum.

Vi mjukstartade helgen med att bjuda våra kära vänner Johanna och Samuel på middag i fredags. En väldigt enkel men otroligt trevlig kväll. 

På lördagsmorgon satte vi fart med det som skulle göras. Planen var att påbörja golvläggningen och plantera alla de blommor och växter som stått på altan i väntan på varmare dagar. Min mamma och pappa kom till hjälp och medan C och pappa planerade och satte igång med golvet i sovrummet så hjälpte mamma mig att rensa hela grönsakslandet och plantera diverse bärbuskar och örter. Vi tog en kort lunchpaus då vi grillade korv med bröd annars arbetade vi på konstant hela dagen. 

På kvällen vad det dags för valborgsfirande och jag och C var bortbjudna på middag hos våra vänner Erika och Jens på Färingsö. Jag har en viss förkärlek till Färingsö. Hela min ungdom hade jag mina ponnys och hästar där ute och bara av att köra bilen ditåt får mig att må bra. Vi åt gott och gick sedan och såg en stor eld. Vi gick tipsrunda och avslutade kvällen i soffan med en kopp te och babbel. Valborg är allt en bra dag, en så okomplicerad dag då man ändå oftast gör något socialt men enkelt och liksom firar in våren och sommaren. Helmysigt. 

Igår söndag började vi dagen med att åka och köpa med oss färskt bröd och juice och sedan åka och spontan-äta frukost hos våra vänner Anna och Håkan i Bagarmossen. Vi skulle egentligen bara åka och hämta en såg vi skulle låna men passade på att göra något mysigt av det hela. De, liksom oss, har ständiga projekt med sin villa och dess trädgård och det är så kul att se förändringarna mellan gångerna. 

Resten av dagen arbetade vi vidare med golvet i sovrummet där C gjorde ett kanonjobb och lagom till läggdags var hela sovrummet klart. Och så snyggt. Återkommer med bild. Jag hann även med lite mer trädgårdsarbete och lite körkortsteoriplugg. 

Vi har hunnit hur mycket som helst den här helgen men ändå kändes det som vi haft en lugn helg. Ingen stress och ingen press. 

xoxo

4 comments:

  1. Vilka fina bilder, låter som en riktigt härlig och produktiv helg. KramC

    ReplyDelete
  2. Men så härliga bilder :) och så skönt att du haft det bra och hunnit med massor ju :)
    Kram

    ReplyDelete
  3. Vilken härlig valborgskväll!

    ReplyDelete
  4. Hej. Vilken härlig helg. Hemmaarbete och många vänner är bästa mixen. Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...