12/05/2016

Några dagar i London


Nu är jag hemma från London. Jag kan inte riktigt förklara hur underbart det var att få åka dit, återuppleva min gamla hemstad och bara njuta av fyra lediga dagar med en av mina bästa vänner där, Annah. Jag kom hem med en helt ny energi och är så glad att jag faktiskt kom iväg. 

Jag kom dit i fredags kväll. Flög Norwegian till Gatwick varifrån jag enkelt med tåg tog hem till Annah och hennes man Dimi. Värt att nämna är att Annah och Dimi i stort sätt träffades genom mig, hon var min nära vän som jag tog med på en julfest och han min kollega så jag har känt dem bägge länge och det var verkligen kul att få träffa dem efter så många år.  Fredagskvällen spenderades babblandes i soffan. Pratade om allt nytt som hänt, gemensamma vänner och ex-kollegor och gamla minnen. 

I lördags var jag, Annah och hennes söta dotter iväg till Kingston hela dagen. Vi traskade runt i stan, picknickade nere vid floden och jag shoppade loss på Primark. En helmysig dag i det fina sommarvädret och tiden bara flög iväg. På kvällen gick vi ut, åkte till Wimbledon och drack drinkar (Pimms and lemonade så klart!). 

Söndagen var slapp. Vi hängde i parken i stort sätt hela dagen. Solen sken och det var närmare 30 grader. Det var jag, Annah, Dimi och Erkan (ytterligare en ex-kollega till mig). Vi grillade, promenerade,  solade, åt glass, sparkade boll och bara njöt av en riktigt lugn och varm dag. 

Måndagen var motsatsen till slapp. Jag var iväg själv och traskade runt centrala London hela dagen. Först strosade jag runt på gatorna kring Waterloo där jag bott i över 2 år. Köpte sedan med mig en stor cafe latte och satte mig i solen Saint James park ett tag. Var sedan förbi HSBC (banken) i över en timme för att fixa mitt konto som ”fryst till is” då jag så sällan använder det, men hittade till min stora glädje en del pengar på det. Jag kikade runt i butikerna kring Bond-, Regent- och Oxford street men hittade inte så mycket intressant. Åt lunch på Pret a manger (älskar deras ost och skinkbakade croissanter) och drack en lemonad på Cafe Nero. Sen började det regna (London you know!) men jag traskade vidare längst Marleybones gator till en av mina favoritskobutiker där jag köpte två par skor. Mitt i rusning åkte jag sedan hemåt (kul att få återuppleva även det) och väl hemma var jag helt slut. 

I tisdags var det dags att åka hem, så trist. Hade kunnat stanna i London flera dagar till, eller veckor. Jag, Annah och dottern åt lunch i Wimbledon och strosade sedan i butiker några timmar innan jag begav mig till flygplatsen. Och ja det var den resan. Så enkel men ändå så underbar!

Jag tog massa bilder i London men väljer att bara publicera en av ren slöhet, sorry.

xoxo

7 comments:

  1. Kul att de träffades genom dig, sånt är så kul. Din resa låter jättehärlig, jag älskar london jag med. KramC

    ReplyDelete
  2. Så roligt att du haft det bra :) och roligt att träffa gamla vänner =)
    fin bild också :) kram

    ReplyDelete
  3. Åh vad trevligt ni har haft det! Kram

    ReplyDelete
  4. Vad härligt med resan. Skulle också vilka åka till London!

    ReplyDelete
  5. Hej. Har saknat din blogg. Låter som en jättebra resa. Ibland behöver man bara komma bort för att få helt ny energi för sin vardag. Kram och trevlig helg

    ReplyDelete
  6. Vad roligt detta var att läsa! Och vad roligt vi hade :) Nu måste jag kolla klart på eurovision, haha! Kram!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...