05/12/2015

Idolfinalen 2015


Igår var det dags för final i året upplaga av Idol och självklart satt jag bänkad. Eller självklart ska jag inte säga, jag har trots att jag har velat se delfinalerna bara lyckats se 2-3 av dem, men jag gillar idol och jag gillar storslagna musikevents så finalen planerade jag in i kalendern att se.

Jag bjöd över min barndomsvän Anna och hennes 2,5 månaders son, vi fixade till en hemlagad pizza på det som fanns hemma (allt för att slippa gå ut i det hemska vädret), drack äppelmust och ett x antal koppar te och såg finalen från början till slut. Vi tände levande ljus, en sprakande brasa och kommenterade showens varje moment men hann även med en hel del annat tjejprat och bebismys. Det var verkligen en riktigt mysig kväll. 

Jag hejade på Simon. Tycker han är otroligt duktig och lite lagom originell och tror han skulle göra musik jag skulle tycka om att lyssna på. Han slutade på en 3e plats. Amanda kom tvåa, jag och Anna var säkra på att hon skulle vinna. Hon är ju redan en färdig stjärna. Hon har en otrolig talang och kan både sjunga och dansa otroligt bra. Själv gillar jag inte hennes stil, den är lite för kommersiell för min smak men jag tycker absolut hon skulle varit en värdig vinnare. Istället vann Martin, vilket jag aldrig hade kunnat tro. Kan faktiskt inte förstå vilken målgrupp han har nått fram till, vilka det är som har röstat fram honom? Han är absolut duktig, har bra röst, god scennärvaro och är helt enkelt bara sig själv men jag har svårt att tro att han kommer bli en stor svensk musikstjärna, den som lever får se...

---

Idag är det lördag och jag har absolut ingenting på schemat, varken idag, i kväll eller hela dagen i morgon. Jag tror vi ska försöka städa lite på tomten; kratta bort de sista löven, vinterpacka cyklarna och se om vi ska köpa och sätta upp något julpynt på tomten.  Sedan är jag lite sugen på att svänga förbi någon julmarknad, kanske dricka årets första glögg och bara suga in lite julstämning i kroppen. Vi skulle även behöva svänga förbi Bromma återvinningscentral med en hög saker vi vill bli av med. Ja, det blir nog inte så svårt att fylla helgen men det är otroligt skönt att inte ha någonting alls på schemat eller to-do-listan. 

xoxo

8 comments:

  1. Amanda skulle ha vunnit, no doubt.

    ReplyDelete
  2. Skönt att fá fixat lite i trädgárden ocksá..Kram!

    ReplyDelete
  3. Lät som en mysig kväll! :)

    ReplyDelete
  4. Jag kollade också på idolfinalen och jag förstod att Martin skulle vinna :-D Kram

    ReplyDelete
  5. Jag gillar Martin och han har väldigt bra röst. Tror att han gick vidare mycket pga sin personlighet också faktiskt. :)

    ReplyDelete
  6. Vilken mysig idolkväll! =)

    ReplyDelete
  7. Låter som en jättebra kväll. Jag tyckte Amanda var en självklar vinnare men hon kommer bli en stor artist ändå medan Martin nog inte kommer bli så mkt alls tyvärr trots en väldigt bra röst och trevlig personlighet....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...