07/12/2015

Sats Shape


Ikväll var jag och Jessica på ett gruppträningspass på SATS som kallas Shape. Det har funnits i massvis med år och jag har garanterat testat det förut men det var så länge sedan att jag såg gårdagens pass som ett "prova på". Instruktören presenterade passet som funktionell träning med fokus på styrka och rörlighet som i sin tur skulle fokuseras på hållningen och rumpan. Det låter ju väldigt bra, eller hur? 

Klassen är 60 min och med facit i hand måste jag säga att det var 60 ganska tråkiga minutrar. Instruktören var duktig och kom med kloka råd om hur man skulle få specifika muskler att arbeta men upplägget var trist, lite tantigt liksom. Påminde lite om friskis-gympan jag gick på för många år sedan som hade inriktning på styrka. SATS har så himla många roliga, coola och riktigt intressanta gruppträningsklasser men Shape kan inte klassas som något av dessa. 

I morgon på lunchen blir det Immersive fitness - spinning på Stureplan. Tycka vad man vill om spinning men The trip Immersive fitness-klasserna kan nog få säga emot att de är riktigt coola. 

Nu ska jag krypa upp under en filt, äta min fiskburgare som just nu tillagas på spisen och sen kika lite tv-serie. 

xoxo

5 comments:

  1. Hej. Tantigt? Hihi, jag gillar shape. Tycker det är lite enklare både fysiskt och psykiskt än pump, combat och vad alla de där komplicerade klasserna nu heter. Kram

    ReplyDelete
  2. Ibland kan det vara svårt att hitta ett pass som verkligen är roligt och passar en själv... Kram

    ReplyDelete
  3. Vad är immersive fitness för särskilt? Vad gör man mer förutom att trampa på en spinningcykel liksom?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, skillnaden är att man sitter och glor på en extra stor skärm och följer en bana, precis som på ett tv-spel. Man ska stå upp i backarna och lägga på extra motstånd på cykeln, trampa extra snabbt i nedförsbackarna, ducka om det kommer en tunnel och luta sig i svängarna. Fånigt men kul :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...