29/12/2015

Hello winter!



Bild tagen från köksfönstret
På väg mot tunnelbanan
Erika på Piazza Fiore

Vintern har (äntligen?) anlänt! På julafton hade vi flera plusgrader och bara några dagar senare har vi istället flera minusgrader och på bara några timmar i söndags så la det sig ett vitt täcke över Stockholm. Jag hatar att frysa och ogillar därför starkt kylan men jag kan ändå erkänna det är väldigt vackert ute. Några kalla och snöiga dagar tycker jag nog ändå är lite mysigt innerst inne :)

Mellandagarna är igång vilket för min del mest innebär jobb. Årsbokslutet närmar sig nu med stormsteg och arbetsbördan ökar varje dag som går. För stunden känns det ok inför årsbokslutet men det är just de där oförutsedda problemen som ofta uppkommer precis innan bokslutet ska in som är bovarna till stressen. 

Igår efter jobbet träffade jag upp ännu en barndomsvän, Erika. Precis som Amanda så träffades jag och Erika i lågstadiet. Vi var bästa vänner i lågstadiet och fann sedan tillbaka till varandra på gymnasiet då vi återigen hamnade i samma klass och sedan dess har vi hängt ihop. Trots att vi bor relativt nära varandra så ses vi inte jätteofta men det behövs inte för att hålla vänskapen stark ändå. När vi väl ses känns det som om det vore igår vi sågs och gårdagskvällen var inget undantag. Vi avnjöt en aw-drink på Boquerian tillsammans med några av deras goda tilltugg och promenerade sedan upp till restaurang Piazza Fiore för en god pizza och där blev vi kvar långt efter att pizzan var slut. Verkligen en mysig kväll.

Väl hemma slängdes jag hastigt in i renoveringsstressen igen. Först en inspektion av dagens arbete tätt följt av en timmes google-arbete i jakten efter en tvättställsblandare och en snygg men, inte för stor takdusch.

Nu sitter jag med frusna fingrar på tunnelbanan på väg till jobbet igen. Tror mig ha en ganska lugn dag framför mig på kontoret och efter jobbet hoppas jag hinna med en sväng på mellandagsresan i city. Ibland är det skönt att jobba mitt i stan. 

xoxo

3 comments:

  1. Vad mysigt och det är verkligen härligt att det är vinter! Kram

    ReplyDelete
  2. Hoppas du slipper bokslutsstressen i år :) Kul med så många härliga gamla vänner!

    ReplyDelete
  3. Det var länge sen man såg Erika på bloggen. Och Amanda med. Kul.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...