23/12/2015

Julmiddag hos mamma


Idag är det dan före dopparedan! Det känns helt galet att det redan är julafton imorgon, jag har inte fått någon vidare julkänsla i kroppen alls än så länge. Vi har pyntat huset med ljus och tomtar, jag har haft mitt glöggmys-event med tjejerna och vi har gjort hemmagjord knäck, men mer än så har det inte blivit. Jag har inte ätit ett enda julbord, jag har inte bakat lussekatter och vi har ingen gran. Men men, imorgon på julafton blir det mysigt firande med hela familjen och jag är säker på att julkänslan infinner sig snabbt som sjutton.

Igår var vi på middag hos mamma. Vi kallar det julmiddag eftersom det var en middag med familjen i juletider men vi åt igen julmat. Istället åt vi god ungslagad lax och blandade konversationer på Svenska, Engelska och Italienska då vi över jul har besök av en kär vän från Rom. 

Nu är jag på väg till jobbet, har hur mycket som helst att arbeta undan innan julledigheten. I huvudet cirkulerar dock mest badrumsrenoveringen. Det är så himla många val och beslut som ska göras, bitar som fortfarande måste införskaffas och långa leveranstider som stressar oss. Ser verkligen fram emot dagen då det blir klart.

xoxo

7 comments:

  1. Vad mysigt med julmiddag :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Hälsa Gaby från oss!
    God Jul till er, kramar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det ska jag absolut göra Tina! Så kul att du fortfarande läser bloggen efter alla dessa år :) Kram och God Jul till dig och familjen

      Delete
  3. Vad mysigt det ser ut! Hoppas ni får en riktigt god jul! :)

    ReplyDelete
  4. Lät mysigt med julmiddagen. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...