09/12/2015

Från idé till succé med Andreas Carlsson


Andreas Carlsson, vet ni vem det är? Allt jag visste innan jag gick på hans föreläsning var att han varit en framgångsrik Svensk låtskrivare. Att han även varit en stor tv-kändis, suttit med i idol-juryn, startat flertal skolor i Sverige och nu skriver musikaler till Broadway i New York hade jag faktiskt ingen aning om. 

Igår var jag på hans inspirationsföreläsning på Oscarsteatern och blev, precis som på Sanna Brådings föreläsning, positivt överraskad. Jag hade förväntat mig mer från Andreas än från Sanna men han lyckades ändå spräcka förväntningarna. Framför allt var hans föreläsning otroligt rolig, som en komedishow där jag tidvis fick bita mig i tungan för att inte fortsätta att skratta högt. 

Budskapet i föreläsningen var att inspirera till ett rikare liv. Hur man med hjälp av nyfikenhet, mod och handlingskraftigt kan komma precis hur långt som helst. Om att se problem och motgångar som en hjälp på traven att lära sig något nytt och för att utvecklas som person. Han berättade om hur han tagit sig in på olika banor och gått vidare därifrån och fick det att låta så lätt och så självklart.

Ett bra exempel han tog upp var Gunde Svan, som tydligen såg det sämsta möjliga vädret för skidåkning som de bästa dagarna för att träna. Kunde man klara träning i slask och vind så var det sedan busenkelt att tävla i fint väder. Människan gillar att göra det lätt för sig men det är knappast då man kommer framåt i livet, i karriären eller i skidspåret. 

Andreas Carlssons föreläsning ”Från idé till succé” var med andra ord otroligt bra och något jag verkligen skulle rekommendera er att gå på om ni får tillfälle. 

xoxo

8 comments:

  1. Vad roligt och det där hade jag också velat gått på om möjligheten fanns :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Va mycket roligt du går på, var får du reda på allt? Jag skulle jättegärna gå på en föreläsning med andreas carlsson jag med, han om någon vet vad det innebär att ta för sig av sina möjligheter. KramC

    ReplyDelete
  3. Vad roligt! Låter verkligen som en grym föreläsning! :) Jag kommer ihåg honom från Idol-juryn! :)

    ReplyDelete
  4. Om jag inte minns fel så har jag läst en bok (Live to win) som han har skrivit och den var faktiskt bra, så en föreläsning med honom hade nog varit intressant! :)

    ReplyDelete
  5. Måste ha varit superintressant :)

    ReplyDelete
  6. Vad kul! Alltid intressant med föreläsningar med bra föreläsare. Gillar Gunde-tänket :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...