01/12/2015

Bron


Har ni sett den Svensk-Danska tv-serien bron?

Igår efter jobbet mötte jag upp Christoffer för att storhandla. Vår nya trend är att storhandla för två veckor framåt och bara komplettera med färska grönsaker, mjölk och dylikt vid behov. Det är så otroligt stor skillnad både på pris, kvalitet och utbud på vårt lilla Ica vi har på promenadavstånd i jämförelse med stora hemköp eller city gross där vi storhandlar. Och vi varken har lust eller tid att storhandla en gång i veckan som vi har gjort hitintills så nu är nya försöket att storhandla varannan vecka, får se hur det går...

Efter handlingen lagade vi en hemlagad spenat-pizze-middag och såg sedan sista avsnittet av andra säsongen av Bron. Jag tycker inte Bron är lika bra som Homeland, men vi har blivit helt fast även utav Bron. Det är bra skådisar,spännande handling och det är lite kul att den i alla fall delvis är Svensk. Nu har en liten fågel viskat i vårt öra att 3e säsongen av Bron finns på SVT play i ca en månad till, så vi kommer direkt gå vidare med den och hoppas på att hinna innan den tas bort. 

xoxo

2 comments:

  1. Hej. Jag har sett alla säsongerna av Bron och var helt besatt av den. Homeland har jag inte sett än. Men 24 är också jättebra. Kram

    ReplyDelete
  2. Det är verkligen smart att storhandla och det har jag blivit dålig på! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...