21/12/2015

Klappar med lite mer värde

Nu i jultider så tycker jag man ska tänka till lite extra... Att köpa presenter till varandra bara för köpandets skull börjar kännas totalt meningslöst, tycker jag. Folk skalar av sina hem allt mer och man vill inte ha massa onödiga prylar hemma. Vi har precis köpt en villa och man kan tycka att vi borde ha hur mycket plats som helst men så är inte fallet. Det vi vill ha och behöver köper vi själva, så vi vill verkligen inte få massor av onödiga prylar eller apparater som bara står och samlar damm i något hörn.

Men, samtidigt tycker jag det är ganska kul att ge bort presenter, det har jag alltid gjort. Det är ett sätt att visa min kärlek till de jag tycker om. "Det är tanken som räknas" är ett uttryck som jag tycker om.

En underbar presentidé tycker jag är att ge gåvobrev eller smycken där pengarna går till forskning/välgörenhet. I For Life's onlinebutik finns ett flertal fina armband i fina färger och man kan välja texten "For life" eller "Zero Cancer". För er som har små barn finns det även det otroligt smarta alternativet att få ert mobilnummer på ett färgglatt armband som sedan sätts på barns armar ifall de skulle komma bort i t ex julrushen eller på tunnelbanan.

Som jag redan nämnt i min jullista är en julen för mig en tid då man ska tänka, inte bara på sina nära och kära utan även på de som har det tungt, går igenom svåra perioder eller inte har någon att fira julen med. Att ge bort klappar där jag är glad som får ge bort en present, min vän är glad som får en present och vi tillsammans bidrar till viktig forskning känns som en riktig win-win-situation.

xoxo

(Sponsrat inlägg)

4 comments:

  1. Jag håller med dig att det är jättebra presenter! Kram

    ReplyDelete
  2. Bra inlägg :) Håller med om att man inte ska ge saker bara för sakens skull :)

    ReplyDelete
  3. Hej. Jag håller helt med att man inte borde köpa massa strunt. Vi är vuxna och kan köpa det vi vill ha själva. Hemma hos oss får bara barnen presenter. Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...