18/12/2015

Jonas Gardell - Mitt enda liv





Gillar ni Jonas Gardell? Jag tycker det är intressant hur mycket åsikter folk brukar ha om honom. Jag känner folk som både älskar och hatar honom för olika anledningar.

Jag gillar i alla fall honom väldigt mycket och igår var jag och mina föräldrar på hans show mitt enda liv på Globen. I sin föreställning blandade han roligt med sorgligt. Stundvis skrattade jag så att jag fick ont i magen. Stundvis satt jag stilla och bara tog in hans otroligt bra formulerade fraser. Det var också en del musik, han och några damer sjöng och dansade.  Det var nog den del av showen jag tyckte minst om. Förutom sista låten, "Aldrig ska jag sluta älska dig". Låten som jag hörde för första gången på min studentkorridor i Borlänge då min fina vän/granne fullkomligt älskade den. Vidare sjöngs den på Lisas bröllop i somras och jag minns att jag satt där med gåshud över hela kroppen och trots att vi vad ombedda att sjunga med i refrängen fick jag knappt fram ett ljud av alla känslor som bubblade inom mig. Det jag försöker säga är att det är en väldigt speciell sång för mig och det var en fantastisk känsla att få höra den live i Globen av självaste Gardell själv. 

Den här veckan har i övrigt bjudit på massvis med jobb och en del mysiga stunder med vänner. Hemma skyndar sig byggarbetarna långsamt med förvandlingen av badrummet och jag inser att dagarna då huset ser ut som en krigszon kommer dra ut på tiden. I helgen ska jag ha glöggmys med ett stort gäng tjejer på lördag och på söndag får vi finbesök från Västerås. Fullt ös med andra ord. 

Önskar er alla en riktig trevlig helg!

xoxo

6 comments:

  1. Jag håller med dig att han är jätte bra :-D Kram

    ReplyDelete
  2. Jag tycker också jättemkt om Gardell och Mark. Känner igen det där med att ha ett fullbokat december, blä. KramC

    ReplyDelete
  3. En toppentoppen kväll!

    ReplyDelete
  4. Jag är absolut ett fan av Gardell, gillar just hur han blandar humor och allvar.

    ReplyDelete
  5. Jag har nog ingen direkt åsikt om honom egentligen. :3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...