30/12/2015

Träningsstatistik 2015


Hela 2015


December 2015

Idag körde jag och Jessica årets sista body pump pass, eller rättare sagt, för min del är det årets sista träningspass över huvud taget. Imorgon kommer jag försöka hinna med en promenad till Vällingby centrum men någon riktig träning kommer det inte bli av.

På väg ifrån gymmet kikade jag lite på min träningsstatistik, något jag inte gjort på länge. I våras var statistiken moroten för min träning medan jag nu i höst inte haft någon direkt morot utan bara försökt träna så fort jag haft tid. Det har väl gått lite så där kan jag erkänna.

På första bilden ser ni min träningsstatistik under hela 2015. Totalt 169 pass vilket ger ett snitt på 3,3 pass i veckan. Helt ok kan jag tycka! Problemet är att 106 av de passen kördes första halvan av 2015 medan jag bara har tränat 63 pass andra halvåret. Det vill säga att jag nästan har halverat min träning sedan i somras vilket känns tråkigt att se. Men nu är det som det är, hösten har varit full av annat vilket har tagit bort fokus från träningen. En viss morot är trots allt ganska bra att ha för att komma iväg på sin träning.

I år har mitt träningsmål i stort sätt bara att upprätthålla en god grundkondition samt hålla muskler och smidigheten på en bra nivå. Jag vill varken gå ner eller upp i vikt och har heller inget direkt mål att ändra min kropp utan jag vill bara må bra, känna mig stark, förhindra skador och sova gott. Jag tror jag kommer ha samma mål 2016 faktiskt.

Under 2016 vill jag i alla fall få till 3 pass i veckan och få in både styrka, kondition och rörlighetsträning i det. Dvs, jag vill få till 80 träningspass fram till midsommar (20 mindre än förra året) och sedan 80 pass från nyår till nästa jul med. Det är ett ganska lågt mål men tillräckligt för att jag ska ha en morot som ser till att få det gjort!

xoxo

4 comments:

  1. Riktigt bra början på året du ska vara stolt över det raring

    ReplyDelete
  2. Vad är det för träningsdagbok du använder? Något online? Hade varit kul att ha den där statistiken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är SATS egna statistik som finns på deras hemsida och i deras app. Den är toppenbra :)

      Delete
  3. Tassar in och önskar dig ett riktigt Gott Nytt År. Kramisar Tina

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...